OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Friskolan Asken är en skola som funnits sedan hösten 2000. Fr.o.m hösten 2016 utökades skolan till att bli en 4-9-skolan med fritids från att tidigare varit en 6-9-skola. Skolan har 326 elever i åk 4-9 och är belägen i det natursköna Sundby Park alldeles intill Mälaren. Friskolan Askens profil är att arbeta efter portfoliometoden, som syftar till att kontinuerligt följa upp elevernas kunskapsutveckling. Eleverna är med i hela processen, från planering till utvärdering, varje elev är/blir expert på sitt eget lärande och blir den självklara huvudpersonen i de elevledda utvecklingssamtalen.
Vill du vara med och fortsätta utveckla vår skola?
Vi söker dig som:
- vill/har erfarenhet av att arbeta med ämnesintegration och ett aktivt lärande
- vill arbeta i arbetslag där du tillsammans med kollegorna planerar och genomför undervisningen med eleverna
- har datavana och vilja/erfarenhet av att arbeta med datorn som verktyg i det pedagogiska arbetet
- Har en positiv syn på alla elevers förmåga att lyckas
- har goda kunskaper om skolans styrdokument och är noggrann i din dokumentation
- har ett stort engagemang samt är drivande och initiativrik
- har stor förmåga att kommunicera med elever och föräldrar på ett lösningsfokuserat sätt.
- har gedigen kunskap om extra anpassningar och barn i behov av särskilt stöd
Utbildning
Du innehar relevant utbildning, ämneskompetens och/eller erfarenhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och vilja att arbeta i ett aktivt lärande med datorn som pedagogisk verktyg. Du kommer att arbeta med elever som behöver extra anpassningar och elever som är i behov av särskilt stöd. Både enskild undervisning och specialläraruppdrag i klass kan förekomma, främst i årskurserna 7 - 9.
Du kommer att ingå i ett arbetslag där ni tillsammans planerar, genomför och utvecklar undervisningen. Eleverna står i främsta fokus och en viktig del i din roll är att inspirera, motivera och stötta eleverna i sin akademiska och sociala utveckling. Vi använder oss av portfoliometoden för att ge våra elever bra verktyg att nå så långt som möjligt i sin utveckling.
Du kommer att ingå som en del i skolans EHT-arbete och även vara med vid upprättandet av åtgärdsprogram, göra pedagogiska kartläggningar, skriva ansökningar för tilläggsbelopp och bistå ledning och lärare vid elevvårdskonferenser.
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel