OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Trosa kommun satsar vi på att våra barn och elever ska få en så bra start i livet som möjligt. Från det första mötet med förskolans värld, hela vägen genom förskoleklass, grundskolan och fritidshem gör våra medarbetare sitt yttersta för att varje barn och elev ska få den stöttning som krävs för att nå sina drömmar och mål.
Resursteamet i Trosa kommun är en verksamhet för elever från förskoleklass till årskurs nio. Ambitionen i Trosa kommun är att alla elever ska kunna gå i en ordinarie skola, men för de elever som har ett behov av extra ordinära insatser kommer det att startas upp en kommungemensam resursgrupp. I verksamheten kommer det att finnas två mindre resursgrupper med hög personaltäthet.
I första stadiet startar en resursgrupp för äldre elever, och för att komplettera vårt team till arbetet med resursgruppen söker vi två lärare/speciallärare för åk 6-9.
UPPDRAG
I din roll kommer du ha ett nära samarbete med vårdnadshavare, kollegor och med resursteamets elevhälsa. Du ser varje elevs individuella utmaningar och möjligheter och arbetar utifrån specialpedagogiska metoder och vetenskapligt beprövade förhållningssätt. I den här tjänsten kommer du att få möjlighet att utveckla en verksamhet som gör stor skillnad för de elever som är mottagna i resursgruppen!
I tjänsten som lärare/speciallärare planerar och undervisar du elever som har ett varaktigt och komplext behov av stöd under hela sin skoldag. Du kommer att planera och individanpassa undervisningen. Den kommer att ske enskilt eller genom differentierad undervisning i mindre grupp. Du kommer att arbeta tätt med dina kollegor och med elevhälsoteamet. I din tjänst behöver du dokumentera insatser och resultat samt samverka med externa instanser.
KOMPETENS
Du har:
• lärarlegitimation för äldre åldrar
• god erfarenhet av att arbeta med NPF inom skolan
• förmågan att kunna tolka och konkretisera läroplanens alla mål
Speciallärar-/specialpedagogutbildning är meriterande.
Du har en förmåga att skapa goda relationer och få elever att känna trygghet. Du skapar struktur, sätter gränser på ett tydligt men kärleksfullt sätt och arbetar systematiskt med uppföljning. Du är väl förtrogen med ett lågaffektivt bemötande. Vi vill att du kan omsätta dina erfarenheter och din kunskap till att utveckla lärmiljön. Du skapar förutsättningar för eleverna att utvecklas och värdesätter samarbete med kollegor. Människor känner en tillit till dig och du har en förmåga att få andra att känna sig sedda och lyssnade på. Du ser dina närmaste kollegor som en tillgång och bidrar till det gemensamma arbetet. Vi förväntar oss ett professionellt förhållningssätt mot elever och föräldrar i olika forum. Du tar ansvar, agerar självständigt och har ett lösningsinriktat förhållningssätt.
INFORMATION OM ANSTÄLLNINGEN
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
ÖVRIGT
Den som erbjuds tjänst inom förskola och skola måste uppvisa utdrag ur belastningsregister enligt gällande lagstiftning (Lag [2000:873] om registerkontroll av personal inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnsomsorg).
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel
Kontaktpersoner på detta företaget
Stig Tördahl
vxl 0156-520 00
Ekonomichef Margareta Smith
0156-520 92
Personalchef Torbjörn Unnebäck
0156-520 00 (vxl)
Kommunchef Johan Sandlund
0156-520 00 (vxl)
Enhetschef Hälso- och sjukvårdsenheten Lena Gernandt
0156-521 77