OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
I Huddinge kommuns förskolor och skolor drivs vi av att skapa lärande för livet. Här får du som medarbetare utrymme att utvecklas genom att ta del av andras, och dela med dig av dina egna, erfarenheter och kunskaper. För vår övertygelse är att ju mer vi delar med oss av våra kompetenser, desto mer utrymme skapar vi för alla, såväl medarbetare som våra barn och elever, att växa.
Om arbetsplatsen:
Inom Barn- och Utbildningsförvaltningen i Huddinge kommun finns avdelningen Grundskolestöd och Digitalisering vars övergripande mål är att stötta kommunens grundskolor i deras övergripande mål att eleverna når kunskapskraven och utvecklas så långt som möjligt. Den lediga tjänsten finns inom avdelningen och närmaste chef är
avdelningschef.
-
Arbetsuppgifter
Vi söker en speciallärare/specialpedagog för en projektanställning under perioden 230801-240731.
Uppdraget innebär att ingå i ett nystartat Närvaroteam svars uppgift är att arbeta konsultativt och operativt.
Närvaroteamet är sprunget ur en förstudie kring problematisk skolfrånvaro där målet varit att Huddinge kommun ska ha en gemensam rutin för alla som stöttar målgruppen. Det konsultativa teamet är tvärprofessionellt där medicinsk, psykologisk, pedagogiskt och socialt perspektiv finns representerat. Det operativa teamet kommer att bestå av familjebehandlare och specialpedagog/speciallärare. För att framgångsrikt kunna bidra i teamet är det viktigt att du har höga förväntningar och en tro på att alla elever kan nå framgång utifrån sina förutsättningar. Du skapar goda relationer, såväl med elever som med vårdnadshavare och alla professioner som arbetar kring eleven. Ett prestigelöst förhållningssätt är nödvändigt då det är avgörande för god samverkan.
Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är följande:
-Handledning
-Rådgivning
-Observation i verksamhet
-Stödja i pedagogiska kartläggningar och handlingsplaner.
-Arbeta med att stärka relationer mellan hem och skola
-Initiera samverkan och leda samverkansmöte (SIP)
Din profil
Vi söker dig som är behörig lärare med påbyggnadsutbildning som specialpedgog eller speciallärare och har arbetet med elever med problematisk skolfrånvaro tidigare.
Du ser god samverkan som en nyckel till framgång för dessa elever och har ett stödjande, positivt och utvecklande förhållningssätt i kontakten med pedagoger, kollegor, skolledning, elevhälsoteam och vårdnadshavare.
Du har en god samarbetsförmåga, kan självständigt driva processer vidare, strävar efter att vara ett ett gott föredöme och har lätt att uttrycka dig i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du har och/eller:
-fördjupande kunskaper och eller erfarenhet av ADHD, Autism och andra neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.
-erfarenhet av att hålla i Tjänstemannamöten och SIP.
Vid tillsättandet av denna tjänst läggs stor vikt vid personlig lämplighet.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner
Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.