OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
I Huddinge kommuns förskolor och skolor drivs vi av att skapa lärande för livet. Här får du som medarbetare utrymme att utvecklas genom att ta del av andras, och dela med dig av dina egna, erfarenheter och kunskaper. För vår övertygelse är att ju mer vi delar med oss av våra kompetenser, desto mer utrymme skapar vi för alla, såväl medarbetare som våra barn och elever, att växa.
Läs mer om Huddinge pedagogiska plattform https://www.huddinge.se/arbete-och-karriar/arbeta-i-huddinge-kommun/arbeta-i-skola-och-forskola/
Om arbetsplatsen
Trångsundsskolan är en grundskola för F-9 med ca 715 elever. Vi har elever från många olika kulturer och är stolta över den mångfald som får oss att växa och lära hela tiden. Samtidigt söker vi skapa egna traditioner som kan knyta ihop Trångsundsskolan till en plats där alla är stolta att få vara en del av tryggheten, gemenskapen och glädjen i att finnas i ett sammanhang för alla. Vårt arbetsfokus ligger i våra värdeord: Kunskap, trygghet och hälsa och rörelse, och våra lektioner och aktiviteter är byggda för att främja just det. Vi jobbar med aktiva klassrum och ser rörelse som en naturlig del av skoldagen. Undervisningen bygger på att möta eleverna på deras egna nivå oavsett ålder och vi arbetar ständigt med förbättring och utveckling av lektionsinnehåll och lärmiljöer.
-
Arbetsuppgifter
Vi på Trångsundsskolan söker nu en deltidsvikarierande speciallärare mot F-3 och gärna riktad mot svenska som andraspråk, som vill vara med att fortsätta stötta vårt spec.team och hitta lösningar som skapar goda förutsättningar för både lärare och elever. Arbetsfokus kommer ligga på åk F-3 och SVA och arbetet med elever i olika konstellationer, mindre klass/grupper, enskilt och av olika behov. Du förväntas arbeta i nära samverkan med övriga speciallärare/specialpedagoger och undervisande lärare och ses gärna vara en engagerad medlem av skolans elevhälsoteam och arbetar tillsammans med skolledningen för att nå skolans uppsatta mål och förväntningar på verksamheten.
I tjänsten ingår att stödja lärare i arbetet med elever i behov av extra anpassningar och särskilt stöd genom att vara med att utveckla mer inkluderande lärmiljöer på hela skolan.
Du kommer bl.a. stötta elever enskilt och/eller i grupp, genomföra screening-tester, utredningar med de elever som behöver särskilt stöd, samt vara delaktig i att skriva pedagogiska utredningar, åtgärdsprogram samt åtgärdsplan för elevgrupper. Du kan också behöva stötta lärare i deras arbete med elever i sina klassrum genom att vägleda kring metoder, strukturer och i samtal med vårdnadshavare.
Utöver detta är det viktigt att du har fungerande strategier för ledarskapet i klassrummet, så att du kan möta både elever i behov av stöd och elever i behov av extra utmaningar på ett adekvat sätt och kan även handleda personal att göra detsamma. Du gör eleven delaktig i planeringen och utvecklar elevens förmåga att lära och ser digitala hjälpmedel som en naturlig del av verktygslådan.
Din profil
Vi söker dig som är legitimerad speciallärare och har ett positivt och öppet förhållningssätt till ditt arbete. Du har mycket lätt för att samarbeta med andra men är också självständig och flexibel då vardagen kan se mycket olika ut och kräva förändringar som möter verksamhetens behov. Du kan leda, prioritera och organisera ditt arbete så att fokus kan läggas på relevanta aktiviteter och så att en trygg och förtroendefull lärmiljö skapas och utvecklar elevernas förmåga att lära. Du kan tillägna dig resultat av aktuell forskning och kan omsätta den i praktiken och ser kollegialt lärande som en självklarhet och en förutsättning för att skapa ny och fördjupad kunskap. Du bidrar till det kollegiala lärandet genom att systematiskt reflektera över arbetet, både enskilt och tillsammans med övriga kollegor. Du har god kännedom om språkutvecklande arbetssätt och kan på ett tydligt sätt leda och motivera andra för att nå gemensamma mål. Du kan skapa goda relationer till elever, kollegor och vårdnadshavare.
Som person motiveras du av nära samarbete och lyssnar, kommunicerar samt löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har humor, god förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap och kommunicerar på ett tydligt sätt.
Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner
Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.