OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref.nr: Gy 90/2009 Tullängsskolan är en modern gymnasieskola med utbildningar inom kommunikation, design, teknik, bygg och hantverk, el och VVS.Skolan inrymmer även RGD/RGH (Riksgymnasiet för döva och hörselskadade), gymnasiesärskola för såväl hörande som hörselskadade och döva samt boende för denna elevgrupp.Tullängsskolan har ca 1350 elever och 300 medarbetare.Eleverna på RGD/RGH erbjuds undervisning med hörselteknisk utrustning och /eller på teckenspråk för att på bästa sätt kunna ta del av skolans utbildningar.Hörselskadade, döva, språkstörda och dövblinda elever har egna klasser men samma studieplaner och gemensamma utrymmen som övriga elever på Tullängsskolan.Inom RGD/RGH finns i dagsläget 180 elever inkl SFI-verksamheten och personalen omfattas av 60 medarbetare.OM BEFATTNINGEN Inom riksgymnasiet för döva och hörselskadade bedrivs ett brett utvecklingsarbete mot att synliggöra och utveckla arbetet kring elever i behov av särskilt stöd.Vi är organiserade i arbetslag som i stor utsträckning samarbetar med vårt elevhälsoteam i dessa frågor.Som specialpedagog har du en central roll i arbetet med elever i behov av särskilt stöd.HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER Du kommer att stödja arbetslagen i processen med att uppmärksamma och utreda/beskriva särskilda pedagogiska behov hos enskilda elever.Du har ett huvudansvar för att tillsammans med lärare utarbeta övergripande åtgärdsproblem och ansvara för fortbildning kring olika specialpedagogiska behov, omvärldsbevakning.I ditt ansvar ingår även att vara uppdaterad gällande olika hjälpmedel på arbetsmarknaden.KOMPETENSKRAV Vi söker dig som är utbildad specialpedagog alternativ annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.Då du kommer att arbeta med elever på RGD/RGH kräver vi att du kan kommunicera obehindrat på teckenspråk.Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.Vi önskar att du lämnar din ansökan via länken nedan.