OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.
Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.
Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, grundsärskolan, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.
Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning
ARBETSUPPGIFTER
På Torslandaskolan arbetar vi utifrån varje elevs individuella behov och utveckling, möjligheter och förutsättningar. Arbetslagen har till uppgift att vara flexibla och se möjligheter före hinder. I arbetslagen arbetar lärare, förskolelärare och elevassistenter. För oss är det viktigt att samtliga yrkeskategorier samarbetar för att en positiv lärandesituation för våra elever i grundskolan och grundsärskolan. På Torslandaskolan 7-9 har vi elever med autism i flexgrupp, integrerade grundsärelever i grundskolan och grundsärskola åk 1-9 med elever som läser ämnen och ämnesområden.
Den obligatoriska grundsärskolan omfattar två parallella skolformer, grundsärskolan ämnen och träningsskolan ämnesområden. I det arbetet medverkar du till utveckling av arbetet kring elever i behov av särskilt stöd och med anpassning, metoder för elever med funktionsnedsättning. Du kommer även att arbeta med värdegrundsfrågor förhållningssätt samt att utforma goda lärandemiljöer.
I rollen kommer du att stötta ledningen med att aktivt verka för skolutveckling och kvalitetssäkring. Du kommer att göra pedagogiska kartläggningar av elevens skolsituation i syfte att upptäcka det som motverkar en önskad utveckling. Du kommer även att arbeta med att ge handledning i pedagogiska frågor både till arbetslag och enskilda lärare, undervisning och handledning till elever, individuellt eller i grupp samt konsultation och stöd till vårdnadshavare.
Vi erbjuder dig möjlighet att påverka din egen arbetssituation genom delaktighet i planering och utvecklingsarbete, personlig utveckling samt ändamålsenliga och trivsamma lokaler.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är:
• Utbildad specialpedagog alternativt speciallärare med inriktning utvecklingsstörning med lärarexamen i botten.
Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet från att undervisa i grundsärskolan.
Vi fäster stor vikt vid din förmåga att arbeta självständigt och målstyrt med stort tålamod och flexibilitet.
Välkommen med din ansökan!
Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal.
ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.