OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att bli en del av Specsavers innebär också att dela vår vision om att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla. Vi har mer än 31 miljoner kunder världen över, och över 30 000 partner och medarbetare. Och vi är alltid på jakt efter nya medarbetare som vill följa med på vår resa och göra en verklig skillnad.
Vi söker nu två butikssäljare som vill vara en del av vårat team Specsavers Kristianstad. Vi expanderar och flyttar till nya större lokaler i city samt öppnar en ny butik på C4 Shopping. Dessa tjänster kommer vara delad mellan butikerna. Tjänsterna är på 75% med möjlighet till ökning av tjänst längre fram (enligt överenskommelse) som ska tillsättas omgående. Butikernas öppettider är just nu vardagar 09:00-18:00(city), 10:00- 20:00 (C4), lördagar 09:00-16:00 (City), 10:00-18:00 (C4), söndagar stängt (city), 10:00-18:00 (C4) Vi tillämpar Handels kollektivavtal.
Dina arbetsuppgifter innebär:
Vi förväntar oss inte att du ska ha någon tidigare erfarenhet inom optik, men det är meriterande. Du kommer att få ta del av vårt digitala kursmaterial och under arbetstid få guide/utbildning av våra erfarna säljare. Det innebär att du:
• Hälsar kunderna välkomna, berättar varför det är så viktigt att göra en synundersökning och förklarar vårt koncept och erbjudanden
• Hjälper kunderna att hitta rätt båge, glas och/eller kontaktlinser – baserat på optikerns rekommendationer
• Ser till kunderna lämnar butiken med ett leende på läpparna – och att de gärna kommer tillbaka
• Är en ambassadör för Specsavers mål att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla
Som person är du:
• Du har några års erfarenhet som säljare inom detaljhandeln där du har arbetat med aktiv personlig försäljning
• Du är framåt och initiativtagande person som älskar försäljning
• Du är en trygg och förtroendeingivande säljare som bygger goda kundrelationer
• Du har lätt för att lära nytt och att utveckla dina färdigheter
• Du strävar efter att erbjuda bästa möjliga kundupplevelse i samarbete med ett team av experter
• Du trivs med ett högt tempo och är entusiastisk över möjligheten att arbeta inom ett innovativt företag vars mål är att förändra och utveckla landets ögonhälsa
• Du hanterar kassasystem och andra tekniska system med lätthet
Ansökan
I samband med denna rekrytering samarbetar Specsavers med Retail Staffing.
För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Specsavers är världens största privatägda optikerföretag och grundades 1984 av optikerparet Doug och Mary Perkins.
Sedan starten har Specsavers fortsatt sin expansion och tagit klivet från att vara en brittisk angelägenhet till att först bli europeiskt och sedan globalt. Nu är Specsavers etablerat i Storbritannien, Irland, Holland, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Australien och Nya Zeeland.
I dagsläget har Specsavers drygt 1500 butiker runt om i världen med fler än 30 000 medarbetare varav 500 personer på huvudkontoret på Guernsey och fler än 200 anställda på de olika landskontoren.
Under de senaste åtta åren har företagets brittiska verksamhet fått utmärkelsen ”Most trusted brand of optician’s” av läsarna till Readers Digest.
Kontaktpersoner på detta företaget
Recruiter Maria Johansson
0706067646
Recruiter Jakob Hemvik
0707949950
Retail Staffing Recruiter Julia Stranne
0723-289707
Retail Store Recruiter Daniel Gustafsson
0739177959
VD/Retail Staffing Manager Ulrika Mikkelsen
0767-774138
VD/Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen
0703-374405
Retail Store Recruiter Daniel Gustafsson
0739177959
Recruiter Malin Karlsson
0705 - 08 43 40