OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att bli en del av Specsavers innebär också att dela vår vision om att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla. Vi har mer än 31 miljoner kunder världen över, och över 30 000 partners och medarbetare. Vi är alltid på jakt efter nya medarbetare som vill följa med på vår resa och göra en verklig skillnad.
Vi söker nu en butikssäljare/optikerassistent som vill vara en del av vårt team på Specsavers i Lindesberg och som framför allt ska jobba 25-30 timmar per vecka i sommar. Efter sommaren går tjänsten ner i tid till ca 30% + extra vid behov. Tjänsten ska tillsättas ca vecka 24.
Du förväntas arbeta efter ett rullande schema, där det är pass förlagda på vardagar samt att du arbetar en lördag eller söndag varannan helg.
Butikens öppettider är mån-ons 09-18, tors-fre 08-18, lör 09-15 eller 10-14 och söndagar stängt.
Dina arbetsuppgifter innebär:
Vi förväntar oss inte att du ska ha någon tidigare erfarenhet inom optik, men det är en fördel. Du kommer att få delta i en gedigen introduktion (praktisk upplärning i butik i kombination med digitala kurser) där du lär dig om optikbranschen och hur vi arbetar. Det innebär att du:
• Hälsar kunderna välkomna, berättar varför det är så viktigt att göra en synundersökning och förklarar vårt koncept och erbjudanden
• Hjälper kunderna att hitta rätt båge, glas och/eller kontaktlinser – baserat på optikerns rekommendationer
• Ser till kunderna lämnar butiken med ett leende på läpparna – och att de gärna kommer tillbaka
• Är en ambassadör för Specsavers mål att göra bättre ögonhälsa tillgänglig för alla
Vi ser gärna att du:
• Är en driven och arbetsvillig person
• Är social och har lätt för att knyta nya kontakter
• Har erfarenhet från detaljhandeln, men det är inget krav
• Ser dig som flexibel
• Har lätt för att lära nytt, utveckla dina färdigheter och växa inom arbetsrollen
• Strävar efter att erbjuda bästa möjliga kundupplevelse i samarbete med ett team av experter
• Trivs med ett högt tempo och är entusiastisk över möjligheten att arbeta inom ett innovativt företag vars mål är att förändra och utveckla landets ögonhälsa
• Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Ansökan
I samband med denna rekrytering samarbetar Specsavers med Retail Staffing.
För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Specsavers är världens största privatägda optikerföretag och grundades 1984 av optikerparet Doug och Mary Perkins.
Sedan starten har Specsavers fortsatt sin expansion och tagit klivet från att vara en brittisk angelägenhet till att först bli europeiskt och sedan globalt. Nu är Specsavers etablerat i Storbritannien, Irland, Holland, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, Australien och Nya Zeeland.
I dagsläget har Specsavers drygt 1500 butiker runt om i världen med fler än 30 000 medarbetare varav 500 personer på huvudkontoret på Guernsey och fler än 200 anställda på de olika landskontoren.
Under de senaste åtta åren har företagets brittiska verksamhet fått utmärkelsen ”Most trusted brand of optician’s” av läsarna till Readers Digest.
Kontaktpersoner på detta företaget
Recruiter Maria Johansson
0706067646
Recruiter Jakob Hemvik
0707949950
Retail Staffing Recruiter Julia Stranne
0723-289707
Retail Store Recruiter Daniel Gustafsson
0739177959
VD/Retail Staffing Manager Ulrika Mikkelsen
0767-774138
VD/Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen
0703-374405
Retail Store Recruiter Daniel Gustafsson
0739177959
Recruiter Malin Karlsson
0705 - 08 43 40