Specsavers Servicedesk agent till IT-support

Arbetsbeskrivning

I dagsläget har Specsavers ca 1500 butiker runt om i världen.Företaget etablerades på den Engelska marknaden först.Idag ingår länder som England, Irland, Australien, Nya Zeeland, Holland, Spanien, Sverige, Norge, Danmark och Finland. Specsavers Sweden AB bedriver franchise verksamhet under varumärket Specsavers i Sverige.Verksamheten expanderar snabbt och i dag har vi 100 butiker i Sverige.Planen är fortsatt snabb expansion för att bli den största aktören på den svenska optikmarknaden. Om tjänsten Specsavers befinner sig i en expansiv fas och har sedan januari 2010 en nordisk IT- Organisation.Detta innebär nya utmaningar för vår IT-supportorganisation. Servicedesk är vår IT mässiga kontaktyta mot våra samtliga 100 butiker i Sverige.Vårt team skall bestå av 3 personer vars huvudsakliga uppgift är att stödja våra användare inom primärt området IT och butiksrelaterade frågor.Vi utvecklar nu vår Nordiska IT support vilket också till viss del innebär arbete över gränserna med våra nordiska kollegor.Vi rekryterar därför nu ytterligare en medarbetare till vårt team. Arbetsuppgifter .Butikssupport via telefon och ärendehanteringssystem .Support av vårt optiksystem - såsom kvitton, fakturor, betalningar etc .Installation/support av butiksklienter, skrivare mm. Kvalifikationer .Relevant eftergymnasial IT utbildning inom högskola/universitet/KY och/eller erfarenhet från arbete inom IT-Support med teknikinriktning..Goda språkkunskaper i engelska och svenska i tal och skrift.Övrigt Nordiskt språk är meriterande, med fördel finska..Vana vid att bemöta kunder i telefon..Kunskaper i Microsofts operativsystem (Windows XP/Vista/Windows7 Windows 2003/2008 server) .Vana vid Microsoft Office packeten. Meriterande .Erfarenhet av att arbeta med support av affärs-/logistik-/butiksdatasystem, där kundkontakt ingår som en självklar del i arbetsuppgifterna..Kännedom om ITIL .Erfarenhet av arbete i Linuxmiljö Vem är du? Du är en serviceinriktad, gärna nyutexaminerad, positiv person som gillar kundkontakt över telefon.Du är också en lyhörd person som gillar att arbeta tillsammans i grupp. Vad Specsavers erbjuder dig .Delaktighet i ett större Sverigekontors- team på drygt 30 medarbetare..Delaktighet i ett Nordiskt IT team..En stödjande miljö med rätt förutsättningar för att lösa kundernas problemställningar..Trivsamma, ljusa och moderna lokaler..Delaktighet i en expansiv fas av företaget..Fortlöpande intern och extern utbildning inom relevanta system. Ansökan och upplysningar Du ansöker tjänsten genom att registrera ditt CV på www.elanit.se samt koppla det mot tjänsten, Urval kommer att ske löpande och med kort ansökningstid, vänta därför inte med att skicka din ansökan till slutdatumet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elan IT
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 28 juni 2010
  • Ansök senast: 11 juli 2010

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024