Specsavers söker en Regionchef Stockholm

Arbetsbeskrivning

Brinner du för försäljning och service och har du ett driv att vara med och vidareutveckla Specsavers Sverige?  Är du vår nästa stjärna som vill ta Region Stockholm till nästa nivå?
 
Vi söker en regionchef, eller Regional Relationship Manager (RRM) som det kallas hos oss, som har till uppgift att dagligen arbeta med drift och utveckling av Specsavers butiker.
 
Vad gör en Regionchef (RRM) hos Specsavers?
 
RRM är den primära kontakten mot våra butiker vilka huvudsakligen drivs av Franchisetagare och Joint-venture Partners. Tillsammans med ett starkt team på supportkontoret är RRM ansvarig för att driva verksamheten framåt och se till att butikens profil och operationella riktlinjer följer vårt koncept.
 
Vidare ansvarar RRM för regionens försäljning och en viktig del i rollen är att tillhandahålla överlägsen kundservice till interna kollegor, externa kunder samt till våra franchisetagare/JV-partners och butiksteam.
 
Du utvärderar löpande butikens prestanda och skapar, i samarbete med butiksägaren, åtgärder för förbättringar. Det är viktigt att du på ett tydligt sätt kommunicerar vikten av att arbeta med best practice i enlighet med vårt koncept samt att du förstår vår bransch och kan hjälpa partners med att skapa och driva prioriterade strategier. Du agerar som coach och utvecklar affärsplaner samt identifierar mål som möjliggör ständig utveckling.
 
Ett gott samarbete med specialistfunktioner på andra avdelningar som t.ex.  Produkt, Marknad och Finans är oerhört viktigt för att främja försäljningsresultat i butikerna, samt för att introducera och stötta utrullning av nya initiativ till butikerna.
 
Hur kommer du att lyckas som RRM?

Du är en person som trivs med att alltid vara på språng och detta är ett jobb som kräver en hel del resande. Du kan förvänta dig ca 3–4 dagar per vecka för butiksbesök med övernattningar när det behövs. Region Stockholm innefattar ca 30 butiker och tjänsten utgår från ditt hem.
 

• Du gillar att arbeta med många projekt parallellt och du kommer bra överens med alla typer av människor.
• Du ser möjligheter i varje utmaning och är bra på att kommunicera, sälja och övertyga.
• Att du brinner för kundservice och exceptionella kundupplevelser samt är en team-player är en självklarhet.  
• I rollen krävs en förmåga att arbeta produktivt och strukturerat, både i samarbete med andra och på egen hand.
• Sist men inte minst så brinner du för att bygga relationer och att arbeta inom retail!
Vad önskar vi från dig?

• Du har minst 3-5 års erfarenhet av en liknande roll inom retail och har du erfarenhet från franchiseverksamhet är det ett stort plus.
• Vi vill att du ska kunna visa upp goda resultat ifrån tidigare arbete inom försäljning.
• God numerisk och ekonomisk förståelse är avgörande för att lyckas i rollen samt bra skriftlig och muntlig kommunikation, både på engelska och svenska.
• Erfarenhet av att arbeta med coaching som verktyg är önskvärt.
• Erfarenhet från optik-branschen är meriterande.
• Du kommer att köra mycket bil i tjänsten så är körkort ett krav.
 
Varför Specsavers?

Hos oss hittar du en engagerad och entusiastisk personalstyrka, som ständigt arbetar för att göra Specsavers till kundens val av optikerkedja. Vi är en internationell kedja med goda utvecklingsmöjligheter och konkurrenskraftiga villkor där vi brinner för det vi gör. i Specsavers lever vi våra värderingar, och behandlar andra som vi själva vill bli behandlade.
 
What’s in it for you?
 
At Specsavers we are on a journey to transform eye- and hearing care – making it accessible to everyone who needs it. 
Recently voted 9th best workplace in Sweden 2020 and the top European retailer in 2020 by Great Place to Work, Specsavers is constantly progressing and very passionate about being the best in everything we do. 
As our new RRM you’ll get to work with our great support office and store teams to make sure our customers feel at home whenever entering one of our stores. 
 
On top of that, you also get to enjoy the following perks: 
·       Join a smart, passionate, and confident team with colleagues from many nationalities
·       Great training and development opportunities where no two days will be the same in our fast-moving matrix environment
·       A flexible schedule with the possibility of working from home and business travelling when necessary
·       A salary package matching your qualifications and other staff benefits
·       Be part of a business that serves a significant impact on the future of eye- and hearing care.
 
Låter det spännande?
 
Vänta inte med att höra av dig eller skicka in din ansökan, (gärna i PDF-format), då vi kallar fortlöpande till intervju. I samband med denna rekytering samarbetar Specsavers med Executive Recruitment.
 


This is Specsavers 
Specsavers Sweden AB är en del av den internationella optikkedjan Specsavers Optical Group som bildades på Guernsey 1984. Under dessa år har Specsavers vuxit till att bli den största privatägda optikerkedjan med ca 2000 butiker i Europa, Australien, Nya Zeeland och Canada. Specsavers etablerades i Sverige 2004 och är nu marknadsledande med ca 115 butiker spridda över hela Sverige.


Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Kontaktpersoner på detta företaget

Recruiter Jakob Hemvik
0707949950
Recruiter Maria Johansson
0706067646
Senior Executive Recruiter Mio Emanuelsson
0705084406
Recruiter Malin Karlsson
0705 - 08 43 40
Senior Executive Recruiter Mio Emanuelsson
0705-08 44 06
Senior Recruiter Lars Eliason
+46 70-838 78 43
Recruiter Jakob Hemvik
+47 70-79 49 950
CEO/Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen
0703-374405

Sammanfattning

Besöksadress

Drottninggatan 31
None

Postadress

Drottninggatan 31
Göteborg, 41114

Liknande jobb


24 oktober 2024

Vi söker regionchef!

Vi söker regionchef!

30 oktober 2024

Sales Manager NEW YORKER Scandinavian Countries

24 oktober 2024