OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.
Arbetsuppgifter
Vi söker just nu en speditionsadministratör till vår internationella logistikkund i Arendal!
Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis bestå av;
- Kontrollering av import/export dokument
- Registrering i system
- Förbereda sändningar, skriva ut dokument till chaufförerna
- Hantera dokumentation kring tull och farligt gods
- Säkerställa så att all information från kunden är korrekt och ligger inne i systemet
Du kommer bli en del av ett härligt gäng och arbeta nära personalen på terminalen. Arbetstiden är förlagd på vardagar och du kommer på sikt att arbeta tvåskift där tiderna varierar mellan 9-18 och 12-21.
Din profil
Vi tror att du som söker trivs med att arbeta administrativt. Du är van vid att arbeta i grupp men har samtidigt inga problem med att ta egna initiativ, arbeta självständigt och se vad som behövs göras. För att du ska trivas tror vi också att du är en prestigelös person som kan behålla lugnet i en stressig miljö. Du har ett öga för detaljer och är noggrann i ditt arbetssätt. Vi ser även gärna att du har ett intresse för transport- och logistikbranschen.
Du besitter goda datorkunskaper i bl.a. Office-paketet och har lätt för att sätta dig in i olika system. Tidigare erfarenheter inom logistik- och transport branschen, likaså inom administration är mycket meriterande. Då du kommer att arbeta med till viss del internationella kontakter behöver du ha god kommunikativförmåga på svenska och engelska i både tal och skrift. För detta uppdrag lägger vi stor vikt vid dina personliga kvalifikationer vilket gör att du kommer långt på rätt attityd!
Start för uppdraget är omgående och behovet är långsiktigt med stor möjlighet till överrekrytering till kund.
Tjänsten kommer tillsättas så snart vi finner rätt person. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!