Speditionsadministratör till kund i Arendal!

Speditionsadministratör till kund i Arendal!

Arbetsbeskrivning

Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.

Arbetsuppgifter
Är du driven, stresstålig och har ett öga för detaljer? Söker du ett arbete inom administration? Då kan du vara den vi söker till rollen som speditionsadministratör till vår internationella logistikkund i Arendal! Du kommer bli en viktig del i ett team av härliga kollegor där du både kommer arbeta självständigt och i grupp.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis bestå av att:
- Hantera dokumentation kring tull och farligt gods
- Kontrollera import- och exportdokument
- Registrera i system
- Förbereda sändningar och skriva ut dokument till chaufförerna
- Säkerställa så att all information från kunden är korrekt och ligger inne i systemet

Arbetstiden är förlagd vardagar och du kommer på sikt att arbeta tvåskift där tiderna varierar mellan kl. 09-18 och 12-21.


Din profil
Som person är du prestigelös och har troligtvis ett intresse för transport- och logistikbranschen. Du trivs med att arbeta administrativt och är noggrann i ditt arbetssätt. I en stressig miljö har du förmågan att behålla lugnet och du har inga problem att ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vidare är du van vid att arbeta i grupp, samtidigt som du utan problem arbetar självständigt. Därtill är du snabblärd när det kommer till att sätta dig in i nya system, har en god kommunikativ förmåga och en positiv inställning!

För att vara aktuell för tjänsten behöver du:
- Besitta goda datorkunskaper i Office-paketet
- Behärska svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift

Vidare är det meriterande om du har:
- Tidigare erfarenhet inom logistik- och transportbranschen
- Tidigare erfarenhet inom administration

För detta uppdrag lägger vi stor vikt vid dina personliga kvalifikationer vilket gör att du kommer långt på rätt attityd!

Start för uppdraget är omgående och behovet är långsiktigt med stor möjlighet till överrekrytering till kund. Känner du igen dig i ovan beskrivning av den vi söker och tycker arbetet låter intressant? Då ser vi fram emot att höra från dig! Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aditro Logistics Staffing AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2022
  • Ansök senast: 8 juni 2022

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024