Speditionsassistent

Arbetsbeskrivning

HRX Danmark ApS är ett internationellt speditionsföretag med bolag i 8 länder. Totalt är vi c:a 250 medarbetare och omsätter ca 20 MEUR.

Till vårt nya expansiva och dynamiska kontor i Oxie i Malmö söker vi omgående en positiv, pigg och utåtriktad person som vill arbeta med spedition och logistik.

Som speditionsassistent kommer du att hantera import- samt exportbokningar, trafikplanering, fakturering och ha interna samt externa kontakter via samtal och e-mail i ett högt tempo.
Du kommer att arbeta i en helt nya grupp och därmed ha stor möjlighet och ansvar för att påverka vår arbetsmiljö och rutiner genom vårt arbete för ständiga förbättringar i vårt arbetssätt.

Vem är du?
Du måste ha någon form av erfarenhet från trafikledning och/eller spedition och trivas med att ge god service till vår mest värdefulla tillgång som är våra kunder. Du har goda allmänna datakunskaper och dataförståelse samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift även på engelska som är vårt koncernspråk. Talar du Danska är det meriterande.

Som person är du snabb i tanken, flexibel, öppen och har lätt för att skapa kontakter och kan kommunicera med människor på olika språk både skriftligt och muntligt. Du har ett gediget ordningssinne och sifferminne, lätt för att lära och tar gärna egna initiativ. Du tycker om utmaningar samt har en förmåga att anpassa dig till nya miljöer och kan hantera en ibland stressfull miljö på en liten arbetsplats.

Det viktigaste för oss är att hitta rätt person med rätt kompetens och inställning som skall uppfylla våra hårt ställda krav och vi välkomnar alla sökande som uppfyller dessa krav.

Urval och intervjuer av kandidater sker löpande, har du några frågor angående tjänsten så är du välkommen att kontakta oss.

Välkommen med din ansökan och löneanspråk!

Kontaktpersoner på detta företaget

Speditionsansvarig Mart Maandi
08-442 83 22
Peter Ikonomidis
08-442 83 21 070-723 33 30
CEO Jussi Akela
+358 405 584 875
Operations Manager Jussi Akela
+46 70 722 77 97
Operations Manager Peter Ikonomidis
08-442 83 21 070-723 33 30
Operations Manager Peter Ikonomidis
08-442 83 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRX Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning, att du inkommer med ditt löneaspråk är ett krav.
  • Mån - Fre alternerande 7-16 / 8-17 / 9-18
  • Publicerat: 15 november 2013

Besöksadress

Magasin 3 Stockholms Frihamn
Gärdet

Postadress

Box 27070
STOCKHOLM, 10251

Liknande jobb


Administration Specialist

Administration Specialist

11 november 2024

Administration Specialist

Administration Specialist

27 september 2024

Speditör

26 september 2024

Logistikadministratör

Logistikadministratör

16 april 2024