OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Schenker AB producerar och marknadsför transport-och logistiktjänster som möter högt ställda krav på kvalitet, enkelhet och miljöansvar.Våra 4200 medarbetare finns på 70 orter i landet, hanterar drygt 18 miljoner sändningar om året och ger service till 42000 avtalskunder.
Vi är en del av Schenker AG, en av världens ledande leverantörer av integrerade logistiktjänster.
Vi uppmuntrar och stödjer såväl män som kvinnor i företaget, som vill utvecklas och ta ett större ansvar.
Schenker AB, distrikt Värnamo, söker nu en speditionsassistent.
ARBETSUPPGIFTER:
Vi arbetar i ett arbetslag, där alla kan det mesta av avdelningens olika arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av:
- kontakt med kunder
- bokning
- kontakt med våra svenska samt utländska kontor och terminaler
- tullhantering
- kontering av leverantörsfakturor och fakturering
- registrering av leveransdatum i tracking
- registrering av sändningar
DIN PROFIL
Som person är du engagerad, serviceinriktad samt strukturerad och ansvarsfull.Det är du som är vårt ansikte utåt.
Du har förmågan att både samarbeta och arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att ha många aktiviteter igång samtidigt.
Arbetet är fritt men med stort ansvar och därtill kopplade befogenheter.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från liknande arbete och att din utbildning är på minst gymnasienivå.
Du måste ha goda kunskaper i engelska som är vårt koncernspråk.Dessutom ser vi gärna att du har goda kunskaper i MS Office.Kunskaper även i tyska är meriterande.
Din ansökan vill vi ha skriftligen tack!
Obs!om du väljer att ringa vg respektera tel-tiden kl 13-15.