OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utvecklas tillsammans med både kollegor, leverantörer och kunder? Brinner du för att leverera god service? Missa inte denna tjänst till Husqvarnas speditionsavdelning.
I rollen som speditionskoordinator kommer du tillhöra Husqvarnas speditionsavdelning som hanterar export ut från Sverige men också import till Husqvarnas lager och fabriker i Sverige. Avdelningen består av 13 personer och ska nu växa med ytterligare en medarbetare.
Arbetsuppgifter:
Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att sammanställa sändningar, boka transporter och hantera fakturor. Detta innebär daglig kontakt med Husqvarnas lager och kollegor internt samt externt mot kunder och speditörer. Du som person behöver vara bekväm med stora kontaktytor och brinner för att leverera en hög service.
Exempel på arbetsuppgifter:
Reklamationshantering, kreditering och debitering.
Sammanställa sändningar och transporter.
Ställa ut certifikat och andra nödvändiga dokument vid skeppningar.
Om företaget
Husqvarna Group är ett internationellt bolag med anrik historia inom produktutveckling sedan 1689. Idag är Husqvarna världsledande inom utomhusprodukter för grönytor inom både privat & offentlig sektor. Husqvarna är pionjärer inom smarta trädgårdslösningar och visst har du hört talas om vår Automower? Företaget har en oerhört stark innovationsfilosofi och efterlever en företagskultur genom att fokusera på individer, hållbarhet & mångfald. Börjar du att jobba på Husqvarna Group erbjuds du:
- En roll på ett internationellt produktbolag där du får arbeta med de senaste teknologierna
- Möjlighet att arbeta i hela utvecklingskedjan och nära företagets produkter där du direkt ser resultatet av ditt arbete
- En organisation som tar vara på varje medarbetares kompetens och där det finns stora möjligheter till kompetensutveckling både i din egen roll och inom bolaget.
Din profil
I rollen som speditionskoordinator söker vi dig som har ett brinnande intresse för spedition och transport. Du kan arbeta både i team och självständigt, du är drivande i ditt arbete samt flexibel, strukturerad och lösningsorienterad. Ledordet för tjänsten är god och hög service.
Skallkrav:
Högskoleutbildning inom logistik alternativt ett par års erfarenhet från en liknande tjänst
Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
Meriterande:
Tidigare erfarenhet från tullhantering
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
Detta är en tidsbegränsad roll där du kommer att vara anställd som konsult via oss på Framtiden.
Villkor
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Slut: 30 septmeber 2022
Ort: Huskvarna
Omfattning: Heltid
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996