OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar fram till och med januari 2023. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos CMA-CGM Scandinavia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
CMA-CGM Scandinavia är en filial till CMA-CGM vilken är världens tredje största containerrederi med 150 000 anställda internationellt. Idag består CMA-CGM Scandinavia av ungefär 100 medarbetare med huvudkontor i Göteborg, därtill har de kontor i Oslo, Köpenhamn och Århus. De erbjuder sina kunder transporter och distribution av gods via sjö och väg inom Europa, där de flyttar ungefär 100–250 tusen containrar per år. CMA-CGM Scandinavia präglas av en familjär företagskultur, där balans mellan privat- och arbetsliv värdesätts. Företaget har en platt och prestigelös organisation med en stark sammanhållning, där medarbetare får stort förtroende och tillit.
Arbetsuppgifter:
I rollen som Dispatcher tillhör du den intermodala avdelningen, där du ansvarar för att hantera bokningar kopplat till väg- och tågtransporter. Du tar emot inkommande förfrågningar från kunder som du därefter planerar och bokar transporter med åkerier och tågoperatörer. Du arbetar och administrerar uppgifter i flera olika system och har därtill kontakt med olika parter, internt såväl som externt. Om problem och avvikelser uppstår i samband med transporter ansvarar du för att kommunicera det vidare till kundtjänstavdelningen som tar det vidare till kund. Vid start erbjuds du en gedigen introduktion, och tillhör ett team om fem medarbetare där du får stöttning och vägledning.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasieutbildning, meriterande med en eftergymnasial utbildning inom logistik
• Arbetslivserfarenhet från transportbranschen och spedition är meriterande
• Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt mycket goda kunskaper i engelska
• God systemvana
I rollen har du många kontaktytor och arbetar tätt ihop med ditt team och övriga parter, varpå du har en god kommunikativ förmåga och uppskattar att jobba tillsammans med andra. Som person är du öppen inför förändringar och har lätt för att anpassa sig efter nya situationer. Därtill trivs du i en dynamisk organisation där det ofta sker förändringar. Du motiveras av att agera problemlösande och anstränger dig för att leverera effektiva lösningar. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: spedition, åkeri, transport, logistik, väg, tåg, internationellt, drift, heltid, göteborg, gods, administration system, heltid, göteborg
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund