OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med snart 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.
Till en mycket intressant internationell industrikund i Trelleborg söker vi en
Speditör / Logistiker till Trelleborg – omedelbar tillsättning – Interim på ca 3 månader - kan också bli en fast tjänst
Om du vill ha ett omväxlande och roligt jobb inom logistik / spedition så ska du se hit.
Löpande arbetsuppgifter som speditör / logistiker:
Planera och organisera export- och import frakter inom och utanför EU, såväl kontinent- som översjötrafik
Säkerställa incotermer, intrastatnummer, transportvillkor och godsförsäkringar
Optimera frakter och transportvillkor för att hitta dom bästa och mest kostnadseffektiva lösningarna
Ansvara för internfakturering gentemot andra enheter i Trelleborgkoncernen
Ansvara för logistikparametrar samt underhåll och utveckling av tull- och speditionssystem
Kommunicera och hålla övriga avdelningar uppdaterade så att leveranslöften till kund hålls
Fortlöpande arbeta med processbeskrivningar inom avdelningen
Din profil
Vi tror att du har erfarenhet och/eller utbildning inom området logistik / spedition. Du har kunskap / erfarenhet gällande export- och importregler samt vana av fullständig tullhantering för export- och importgods (tullcertifiering). Vi arbetar främst i Cargo IT och Unifaun för bokningar och SAP S/4 HANA för fakturering, varför det är en fördel om du har erfarenhet av dessa system. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Som person är du ansvarstagande, har en hög servicekänsla, är noggrann och strukturerad och trivs bra i ett högt arbetstempo.
Förmåga att självständigt lösa dagliga uppgifter, proaktiv, detaljfokuserad och drivs av att ta ansvar och leverera hög kvalitet genom ett konsekvent arbetssätt.
Tjänsten är på heltid som inhyrd konsult på ca. 3 månader, tillträde snarast. För rätt person kan möjlighet finnas för tillsvidareanställning. Vi arbetar med löpande urval och ber dig att söka så snart som möjligt. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, Standby Workteam på 0709-605372.
Varmt välkommen med din ansökan!