Speditör med operativt ansvar för verksamheten

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Nobeli Business Support AB är ett tjänsteföretag med ett kunderbjudande inom bl a verksamhetsområdena Dokumenthantering, Lön och personal samt Säkerhet.

Företaget har ca. 140 anställda med en omsättning på ca 170 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro, Linköping och Jönköping. Läs mer på www.nobeli.se.

Vi erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor, kunder och våra leverantörer. Vi prioriterar kompetensutveckling och erbjuder stöd och resurser för att utvecklas i yrkesrollen. Vår värdegrund är viktig för oss och den bygger på kompetens, kvalitet, förtroende och framåtanda och finns med som en grund i vårt dagliga arbete. Hela verksamheten befinner sig i en rolig utvecklingsfas där vi har ett högt engagemang och strävar hela tiden framåt.

Är du speditör och samtidigt vill leda en verksamhet? Lockas du av att arbeta i ett företag där du tillsammans med ett kompetent team får jobba nära verksamheten och våra kunder? Är du driven och vill ta stort ansvar,  då ska du söka rollen som Speditör på Nobeli!
 
Vår nuvarande operativa avdelningschef kommer inom ett par år att gå i pension och vi söker nu en engagerad och driven efterträdare som kommer arbeta mycket nära våra kunder och kollegor i teamet. Avdelningen består av 6 medarbetare som tillsammans arbetar med import – och exportspedition över hela världen med varierande arbetsuppgifter, från små kurirsändningar till chartrade flygningar.
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
 
·         Operativt speditionsarbete, både import och export samt leda verksamheten
·         Utfärda skeppningsdokument och exportdeklarationer
·         Upprätta Importdeklarationer
·         Omvärldsbevakning inom tull och handel
 
 
Vem är du?
Du har några års erfarenhet från arbete som speditör med mycket goda kunskaper av tullhantering, exportkontroll och olika regelverk inom ADR/IMDG och IATA. Vi ser också att du har tidigare erfarenhet av att leda andra medarbetare. Som ledare har du ett inkluderat och ödmjukt ledarskap där du har förmåga att skapa delaktighet och engagemang i gruppen. Det finns en stor trygghet och god stämning i gruppen så en viktig del av arbetsuppgifterna blir att förädla den goda stämningen.
 
Då rollen även innebär mycket kontakt med våra kunder har du en förmåga att vara rådgivande och lyhörd för kundens behov. Du är van att agera som bollplank till kunder och är lösningsorienterad i ditt tankesätt. Du är också van att ta stort ansvar och leverera enligt satta tidsramar.
 
Då du kommer ha många kontaktytor och både jobba nära det team du leder och våra kunder är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och att du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer.
För att trivas i rollen tror vi också att du har en mycket god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Du är målinriktad och driven med ett ödmjukt förhållningssätt.
 
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
 
Urval sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nobeli Business Support AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2021
  • Ansök senast: 5 april 2021

Postadress

None
KARLSKOGA, 69180

Liknande jobb


Administration Specialist

Administration Specialist

11 november 2024

Administration Specialist

Administration Specialist

27 september 2024

Speditör

26 september 2024

Logistikadministratör

Logistikadministratör

16 april 2024