OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontorsbemanning är ett företag som erbjuder uthyrning och rekrytering av personal inom ekonomi, administration, försäljning och IT. Vi hjälper företag att hitta flexibla rekryterings- och bemanningslösningar. Genom att vara en attraktiv arbetsgivare med nöjda medarbetare kan vi erbjuda våra kunder kompetent och motiverad personal. Vi är auktoriserade av Bemanningsföretagen och har kollektivavtal.
Till ett interimsuppdrag på ca 6 månader med eventuell möjligheter till förlängning söker vi nu en speditör med erfarenhet inom sjöspedition.
Uppdraget är på ett internationellt bolag med kontor i centrala Göteborg . Arbetsuppgifterna kan bland annat vara:
att hantera daglig kontakt med kunder och leverantörer och hjälpa kund att hitta bästa lösning.
att planera och utföra dagliga operativa aktiviteter som att hantera sändningar med leverans ut till fartyg
att bidra till kontinuerlig utveckling.
administrativa uppgifter som fakturering, offerter etc.
Profil
För att passa i rollen ser vi att du som söker har erfarenhet från sjöspedition. Du har en bred kunskap inom logistikindustrin och ett professionellt beteende. Du är kommunikativ och proaktiv i ditt arbetssätt och när utmaningar plötsligt dyker upp är du kreativ och problemlösande.
Att prioritera (egna och andras uppgifter) tillsammans med bra planeringsförmåga och ett välorganiserat arbetssätt tror vi är viktigt att ha med sig i rollen. Vidare är du en riktig lagspelare som värnar om en härlig stämning i gruppen.
Du pratar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.
Tjänsten kommer tillsättas så snart vi finner rätt person och tillträde är omgående.
Omfattning: Heltid
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan snarast