OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du i en roll där du får utvecklas och ta egna initiativ? Skulle du beskriva dig som noggrann, engagerad och med en naturlig förmåga för ett gott köpmanskap? Om så är fallet kan du vara vår nya kollega! DACHSER Sweden AB är i snabb utveckling och vi söker därför en Speditör till vår exportavdelning för vägtransporter i Malmö.
Jobbet
Du blir en del av vår exportavdelning som ansvarar för trafiken mot Europa. Arbetet innefattar bland annat transportbokningar, ordermottagning, tullhantering och kontakt med övriga kontor i Europa.
Ett gott köpmanskap och en drivkraft att utveckla avdelningens nätverk och chartertrafik är en viktig funktion i jobbet. Då du på en internationell nivå ansvarar för ett eget flöde kommer du även arbeta för att ta fram lösningar på de avvikelser som kan uppstå. En viktig del av tjänsten är därför att bygga förtroendefulla relationer med både kunder och leverantörer så att du alltid kan identifiera och föreslå möjligheter för att omsätta kundens behov till attraktiva lösningar.
Du behöver vara ambitiös och lösningsorienterad samt drivas av att arbeta mot uppsatta mål. Du kommer rapportera till vår Team Leader för exportavdelningen.
I jobbet ingår dessutom:
Ansvar för kommunikationen med kunder och leverantörer likväl som övriga interna och externa intressenter på internationell nivå
Säkra att budgetresultat och fastställda KPI/målsättningar för avdelningen nås. Bevaka att ingående avtal med t ex åkerier hålls och säkra en korrekt leverans- och hämtningskvalitet
Verka för en god arbetsmiljö och att DACHSERs interna och externa värderingar efterlevs
Prissättning av charter-,special- och ad hoc transporter och förfrågningar
Arbeta proaktivt med förbättringsarbete av processer.
Uppföljning av statistik, planering och utveckling av övriga rutiner.
Trafikplanering
Vem är du?
Vi söker dig som tidigare har arbetat med någon liknande tjänst inom branschen. För att lyckas i rollen behöver du ha goda datakunskaper och kunna kommunicera obehindrat på svenska samt engelska i såväl tal som skrift. Tyska är en merit.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person tror vi att du är välstrukturerad, självgående, har god samarbetsförmåga och en stark känsla för service.
Då arbetsdagens uppgifter kan variera är det viktigt att du har en stresstålig natur och ser eventuella utmaningar som utvecklande istället för problematiska.
Vi erbjuder
Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten. Du får ett spännande jobb i ett framgångsrikt internationellt familjeföretag med stark tillväxt på den svenska marknaden där du får unika möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling.
Eftersom vi tycker att mångfald bland medarbetarna är en styrka uppmanar vi alla, oberoende av personlig bakgrund, att söka. Som medarbetare får du bra och flexibla anställningsvillkor inklusive pensionsavtal.
Lön efter kvalifikation.
Är du intresserad?
Ytterligare information lämnas av Operations Manager Thomas Billgren på +46 40 388 586. Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 23 maj 2021. Ansökan görs genom att klicka här.
DACHSER är ett familjeägt företag som erbjuder transportlogistik, lagerhållning och kundspecifika services. Ett sömlöst transportnät – både i Europa och resten av världen – och helt integrerade IT-system säkerställer intelligenta logistiklösningar världen runt. Få mer information om DACHSER som arbetsplats på www.dachser.se eller se vår företagsfilm här.
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Peter Hut
08 500 744 01
Speditionschef Nicolai Pedersen
08 500 744 00
Platschef Patrik Bellman
040388584