OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning
PerformIQ söker nu en speditör för arbete på en sjöexport-/exportavdelning hos en av våra kunder. Vår kund är världsledande inom internationell transport och samordning av gods och söker nu förstärkning av en serviceinriktad och ansvarsfull person med god förståelse för transport- och logistikflöden.
I rollen som speditör så kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefatta arbete med att:
• Vara företagets ansikte mot kund i enlighet med företagets strategi och ramverk
• Utveckla och bibehålla relationer med kunder samt företräda företaget på ett professionellt sätt
• Verkställa bokningar och optimering av dessa enligt gällande processer och rutiner
• Hantera bokningar, se till att samtliga transportsätt utförs i tid enligt kundens och produktens krav
• Arbeta med daglig kundnöjdhet genom regelbundna uppföljningar
• Säkerställa att alla dokument är kompletta och uppdaterade i tid enligt gällande lagar, förordningar samt interna rutiner (DGR, tull etc.)
Krav på person
För att passa i rollen som speditör ser vi det som meriterande om du har en högskoleutbildning inom relevant ämne, så som exempelvis inom transport- och logistik. Du är en van datoranvändare och då arbetet till stor del innefattar kundkontakt med kunder över hela världen är det ett krav att du är bekväm med att prata engelska. Som person är du ambitiös, serviceinriktad och villig att utvecklas i din yrkesroll genom nya utmaningar. Du genomför dina arbetsuppgifter på ett noggrant och kvalitetsmedvetet sätt och har en hög ansvarskänsla. Då det ofta finns mycket att göra är det viktigt att du är flexibel och gillar att jobba i ett högt tempo. Vidare är du en gedigen lagspelare som gärna arbetar nära dina kollegor för att gemensamt genomföra era uppgifter samtidigt som du förstår din del i gruppen och känner ett stort ansvar för din del.
Vi ser det som starkt meriterande om du genom idrott/föreningsliv har fått med dig egenskaper som höjer såväl prestation som resultat. Ange gärna vilka idrotts-/föreningserfarenheter du har och på vilket sätt det har format dig som person, och hur du tror att detta påverkar dig i denna roll. Den personliga lämpligheten är avgörande vid tillsättningen av denna tjänst.
Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, 6 månader med chans till övertag av kund
Arbetstid: Dagtid
Plats: Helsingborg
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Sara Lindmark på sara.lindmark@performiq.se. Information om kundföretaget uppges vid intervju. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Lindmark
Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen
Caroline Gustafsson
Alexandra Berg
Sara Lindmark
Alva Grell
Mattias Söderberg
Petra Davidsson
Mattias Söderberg