OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Önskar du jobba brett inom spedition med kunder och rederier från alla världens hörn? Trivs du med stort eget ansvar och söker en omväxlande roll med många kontaktvägar? Då kan detta vara rätt nästa steg för dig!
Freightman AB grundades 1973 och är tillsammans med OLA Overseas Liner Agencies en del av Lund Group med flera logistikföretag i Skandinavien och Baltikum. Vi är en diversifierad transporttjänstleverantör och sitter i centrala Göteborg där vi dagligen anordnar transporter inom land, sjö och flyg till kunder från hela världen. Hos oss får du en stor plats i ett litet team på 5 personer som alltid strävar efter att hitta den mest optimala lösningen till våra kunder.
Om rollen
I rollen som speditör hanterar du flera transportslag såsom land, sjö och flyg inom både import och export. Du kommer jobba mot såväl nationella som internationella kunder från Kina, Indien, Australien, Danmark, Estland m.m. där du har hand om hela transportkedjan och ansvar för att utveckla långsiktiga relationer. Du blir närmsta kontaktperson för både kunder och leverantörer samt finns behjälplig vid frågor löpande under transportprocessen. Du har affären i fokus och säkerställer att du planerar transporter ur både kvalitativt och kostnadseffektivt perspektiv. Kommunikationen sker huvudsakligen via mail men också över telefon på såväl svenska som engelska.
Exempel på arbetsuppgifter Koordinera transportlösningar utifrån kundens behov
Estimera kostnader och skicka offerter
Ha daglig kontakt med kunder och samarbetspartners/leverantörer
Uppföljning av statistik, planering och utveckling
Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning inom logistik, transportledning eller motsvarande
Flytande svenska såväl som engelska i tal och skrift
God datorvana och grundläggande kunskaper i Excel
Erfarenhet från koordinerande arbete inom logistik/transport är meriterande
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att passa i rollen är det viktigt att du trivs med att jobba självständigt och ta ett helhetsansvar för dina ärenden. Kunderna kommer från olika delar av världen där förväntningar och affärsspråk varierar. Därför har du god kommunikativ förmåga och är bra på att tackla olika personlighetstyper. Vidare är du serviceminded och anstränger dig för att leverera bra lösningar till kunden. Ofta behöver du hantera flera ärenden parallellt, därför är det viktigt att vara stresstålig, kunna strukturera och prioritera samtidigt som du behåller noggrannhet.
Övrigt
Omfattning: Heltid
Arbetstid: mån-fre 8-17 med flextid. Möjlighet för hemmajobb 2dgr/v
Plats: Norra Liden 5, 411 18 Göteborg
Startdatum: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning
Ansökan:
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi jobbar med löpande urval. Detta är en direktanställning hos Freightman AB som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup.
För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Rebecka Svensson på telefonnummer 072 377 49 20 eller mail rebecka.svensson@onerpartnergroup.se.