OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger varje månad!
Arbetsuppgifter
Vi letar i dagsläget efter både sjö-, väg-, och flygspeditörer till flera av våra trevliga kunder i Göteborg. Har du några års erfarenhet inom branschen eller är du nyexaminerad och i början av din logistikkarriär? Oavsett erfarenhetsnivå är vi intresserade av att träffa dig för att prata framtida möjligheter!
I rollen som speditör kommer dina främsta arbetsuppgifter bestå av att planera och koordinera transporter runt om i världen. Du ansvarar för transporten från bokning till leverans och har daglig kontakt både med kunder, leverantörer och andra samarbetspartners. Rollen innebär att du är kunder och leverantörers närmsta kontaktperson och därmed finns du behjälplig vid frågor löpande under transportprocessen. Även tullhantering och fakturering ingår vanligtvis i arbetsuppgifterna.
Vi har i dagsläget flera lediga tjänster hos olika kunder. Gemensamt för samtliga är att det handlar om långsiktiga uppdrag som förväntas leda till en tillsvidareanställning hos kundföretagen. Vi har både uppdrag där man initialt kommer att vara anställd hos oss och uthyrd till kunden samt uppdrag där det rör sig om direktrekryteringar.
Din profil
Är du en stresstålig, noggrann och ansvarsfull person som drivs av möjligheten att utvecklas och att få ta eget ansvar? Vill du vara med och bidra till våra kunders framgångar och samtidigt ha roligt på jobbet? Isåfall kan något av våra kunduppdrag vara helt rätt för dig!
För att lyckas i rollen som speditör ser vi att du är kommunikativ och kan på ett naturligt sätt samtala med kunder, transportörer och andra samarbetspartners och har lätt för att knyta nya kontakter. Vidare är du serviceminded och drar dig inte för att göra en extra insats där det behövs. Du är hjälpsam gentemot kollegor och är en flexibel lagspelare som ser snabba förändringar som en positiv utmaning. Samtidigt som du har en god samarbetsförmåga har du även lätt för att arbeta självständigt med frihet under ansvar.
För att vara aktuell för tjänsterna hos våra kunder ser vi gärna att du:
- Har något års erfarenhet inom spedition och/eller relevant utbildning inom området
- Behärskar svenska och engelska mycket bra i både tal och i skrift
- Är van IT-användare, har erfarenhet av att arbeta i affärssystem och i Office-paketet
Det är meriterande om du har erfarenhet inom tull och leveransvillkor (Incoterms).
Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på elise.hansen@aditrologistics.com.
Vi ser fram emot att höra från dig - välkommen in med din ansökan!