OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger varje månad!
Arbetsuppgifter
Våra kunder i Göteborg söker just nu både väg-, sjö och flygspeditörer. Oavsett om du är nyexaminerad och i början av din karriär eller om du har några års erfarenhet från branschen är vi intresserade att träffa dig för framtida möjligheter.
Våra kunder erbjuder just nu flera lediga tjänster där samtliga uppdrag är långsiktiga och din anställning förväntas leda till en tillsvidareanställning direkt hos kunden. Uppdragen kan innebära både en direktrekrytering till kund eller att du blir anställd av oss och uthyrd till kunden.
I rollen som speditör kommer dina främsta arbetsuppgifter att bestå av att planera och koordinera transporter världen över. Du kommer ha daglig kontakt med leverantörer, samarbetspartners och kunder. Vidare kommer du att vara kundernas närmsta kontaktperson där du har ansvar över hela processen från bokning till leverans av transporten samt finns till för frågor och håller kunden löpande uppdaterad. I arbetet ingår även fakturering och tullhantering i arbetsuppgifterna.
Din profil
För att du ska lyckas i rollen ser vi att du är flexibel i ditt sätt att arbeta och att du ser snabba förändringar som en positiv utmaning. Du har även förmågan att vara kommunikativ och du på ett naturligt sätt kan kommunicera med transportörer, kunder och samarbetspartners. Vidare är du hjälpsam och har inte några svårigheter att driva ditt arbete självständigt framåt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga.
För att vara aktuell för tjänsterna hos våra kunder ser vi att du:
- Har något års erfarenhet inom spedition och/eller relevant utbildning inom området
- Har goda datorkunskaper (Office-paketet och affärssystem)
- Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal
- Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av import/export
Låter detta intressant? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag! Har du några funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Elise Hansen på e-post elise.hansen@aditrologistics.com.
Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!