OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mantum är en partner som ständigt söker nya lösningar för attförenkla din vardag inom logistik, transport, lager och entreprenad. Allt levererat med ett starkt personligt engagemang och stor entreprenörsanda. Ett nära och öppet samarbete skapar förutsättningar för nya idéer och lösningar som skapar effektivitet och värde för dig och din verksamhet. Idag är vi ett av Sveriges största och mest moderna transport- och logistikföretag med mer än 300 personer sysselsatta. Vi erbjuder en lång rad av tjänster inom bygg- och anläggningssektorn, miljö- och återvinning samt godstransporter – allt från lokal till internationell transport, spedition, lagertjänster, tulltjänster, tredjepartslogistik, specialtransporter och distribution. Alla väl miljöanpassade. För mer information se: www.mantum.se
Nu söker vi en Speditörsassistent inom utlandstrafik
Har du ett starkt intresse för administration och drivs av att lyckas tillsammans med andra? Mantum befinner sig i en expansiv fas och behöver förstärka utlandsspeditionen med ytterligare en medarbetare. Nu söker vi en samarbets- och serviceinriktad person som vill utvecklas inom transportbranschen. Vi kan erbjuda en utmanande tjänst i ett engagerat och samarbetsinriktat team.
I denna serviceroll stöttar du utrikesspeditörerna i deras vardag. Du tar emot inkommande telefontrafik från kunder och samarbetspartners, hanterar ordar, fakturerar och ansvarar för transportdokumentation. Samtidigt säkerställer du att informationen registreras och uppdateras i affärssystemet såsom kunduppgifter, avtal, priser och fraktdokument.
En viktig del av rollen är även att se till att lagkrav efterlevs såsom kör- och vilotider samt hålla den dagliga kontakten med lagerverksamheten.
Du hanterar även ekonomiska avvikelser och godsskador. Hit hör differenser mellan bokade och avräknade transporter och du jobbar kontinuerligt med att rutinerna efterlevs. Godsskador rapporteras och kommuniceras med berörda parter. En viktig del är att jobba förebyggande för att undvika framtida avvikelser. Övrig tid är du behjälplig ditt team och stöttar dem där det behövs. Vid behov kommer du även avlasta inrikesspeditionen med liknande administrativa uppgifter.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från en administrativ roll gärna från branschen. Du är en van datoranvändare och har lätt för att lära nya system. Tjänsten kräver lägst gymnasiekompetens troligtvis inom ekonomi eller administration. Du behärskar svenska och engelska samt har körkort B.
Som person är du serviceinriktad och trivs med ett varierat arbetsinnehåll. Du tar egna initiativ och är självgående. Vi värderar en positiv och prestigelös inställning. Vi letar efter dig som är strukturerad, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Tjänsten är placerad i Varberg.
Är du en duktig administratör med känsla för service? Då kan vi erbjuda en administrativ roll i en snabbrörlig bransch tillsammans med trevliga kollegor. Frågor kring tjänsten besvaras av Carin Mossberger 0701–460390 eller Andreas Nilsson 0701–460391. Vi ser fram emot din ansökan snarast, urval sker löpande.