OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SPEDITÖRSASSISTENT/ORDERHANTERARE TILL VÅR KUND CONSILIUM I GÖTEBORG
ARBETSUPPGIFTER
Som speditörsassistent kommer du att arbeta med bokning av kurir, flyg, sjö och bilsändningar till länder både inom och utanför EU samt inrikes. Arbetsuppgifterna kommer innebära läsning och tolkning av skeppningsinstruktioner, informera om eventuella avvikelser till orderägare samt ta hänsyn till betalnings- och leveransvillkor. Avdelningen hanterar även Letter of credit presentationer till banken, intrastatredovisningen till SCB, offert och prisförfrågningar, och granskning av exportdokument. Du kommer i rollen att arbeta dagtid och tillhöra en arbetsgrupp ihop med fem andra speditörer.
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har arbetat i en administrativ roll och behärskar Officepaketet väl. Då du kommer att tillhöra en mindre arbetsgrupp är det viktigt att du är ansvarstagande, noggrann och har en förmåga att se helheten i ditt arbete. Du behöver också kunna hantera stress och planera och strukturera upp ditt arbete på ett bra sätt. Vidare tycker du om och är duktig på att samarbeta med andra. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med spedition.
Viktigt för tjänsten är:
Grund- och gymnasieskola.
Mycket god engelska både i tal och skrift.
Mycket god kunskap om PC-baserade Windows mjukvaror så som MS Word, MS Excel och motsvarande databasmjukvara.
Erfarenhet av spedition, kunskaper om LC. Erfarenhet av L/C presentation till bank är meriterande.
God DGR kunskap (Farligt gods) och tullkunskap när det gäller export eller import är ett plus.
ÖVRIG INFORMATION
Uppdraget är ett konsultuppdrag på ca 6 månader där du blir anställd av Eterni Sweden AB och uthyr till Consilium. Tjänsten ska tillsättas omgående så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval. Eventuella frågor kring tjänsterna hänvisas till Eterni och Josefine Ågren. Ansökningar via mail hanteras inte!
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!