Spelinspektionen söker administratör till Kontaktcenter

Spelinspektionen söker administratör till Kontaktcenter

Arbetsbeskrivning

Vill du ha ett betydelsefullt arbete som gör spelmarknaden trygg och säker? Vi är en expertmyndighet i Strängnäs med ett stort och viktigt uppdrag, att upprätthålla en sund och säker spelmarknad. Kontakcenter är en del av Spelinspektionens kontaktcenter. 

En av våra medarbetare ska vara föräldraledig och vi söker nu en medarbetare för ett vikariat på heltid under ett år, med start 1 februari, eller enligt överenskommelse.

Det här får du jobba med hos oss
Hos oss arbetar du med att ta emot inkommande samtal och e-post, där du analyserar och svarar på frågor, och på ett snabbt, engagerat och pedagogiskt sätt löser frågor av såväl enkel som mer komplicerad karaktär. Du kommer att ingå i ett team som tycker om att ge service och möta både interna och externa frågor. 

Arbetet innefattar att vara kontakten utåt i form av att svara både i telefon och skriftligt genom e-post och internt i form av återkoppling till verksamheten. I tjänsten ingår även administrativa arbetsuppgifter. Det kan bland annat vara utlämnande av allmänna handlingar, administrera system, katalogisera frågor och ha löpande kontakter med myndighetens operativa enheter. 

Du kommer med stöd av en kunskapsbas hjälpa dem som kontaktar Spelinspektionen. Många ärenden hanterar du självständigt, andra löser du tillsammans med kollegorna på Kontaktcenter eller med sakkunniga experter.

Din bakgrund och kompetens
Vi söker dig som har minst en gymnasieexamen, men vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning. Du bör ha tre års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och du har god vana av att ge allmänheten service per telefon och mejl, till exempel från arbete i kontaktcenter eller motsvarande. Det är också bra om du har kännedom om lagen om offentlighet och sekretess. Det är meriterande med erfarenhet av generellt administrativt arbetet inom offentlig verksamhet. Du har goda kunskaper i svenska, engelska och i Officepaketet.

Dina egenskaper
Du är trygg i dig själv, prestigelös och har lätt för att samarbeta med kollegor med olika bakgrund och kompetens. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och uttrycker dig enkelt, tydligt och pedagogiskt i tal och i skrift. Du har lätt för att ta till dig ny information, är van vid vid digitala arbetssätt och arbetar noggrant och effektivt. 

Om Spelinspektionen
5 miljoner svenskar spelar om pengar och 200 000 spelar så gott som varje dag. Spelinspektionen har därför ett viktigt uppdrag att säkerställa att den svenska spelmarknaden är laglig, tillförlitlig och säker. Vi kontrollerar att de spelbolag vi gett licens tar ansvar för spelarna och spelen de erbjuder. Vi ger bara licens till de spelbolag som lever upp till kraven och vi arbetar för att spelbolag utan svensk spellicens inte ska kunna verka på den svenska spelmarknaden.

Vi erbjuder dig möjlighet till ett stimulerande och varierande jobb, med engagerade kollegor och bra förmåner, som t.ex. friskvård, möjlighet att arbeta till viss del på distans och flexibel arbetstid. Spelinspektionen är en växande myndighet med i nuläget ca 70 medarbetare. Vi jobbar i trevliga lokaler i Strängnäs med bra pendlingsmöjligheter. Till exempel når du oss med tåg från Stockholm på 45 minuter.

Praktisk information
Tjänsten är ett vikariat till och med 31 mars 2025. Tillträde 1 februari eller enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid.

Spelinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter.

Ansökan senast den 5 december

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Spelinspektionen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 november 2023
  • Ansök senast: 5 december 2023

Postadress

Finningevägen 54 B
Strängnäs, 64523

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024