OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Spelinspektionen är en statlig myndighet under Finansdepartementet och finns i Strängnäs. Vår uppgift är bland annat att verka för att spelmarknaden i Sverige bedrivs på ett lagligt och säkert sätt.
Spelinspektionen söker en administratör till kontaktcenter
Den 1 januari 2019 infördes ett licenssystem och en spelmarknad i konkurrens i Sverige. Vill du vara en del av Sveriges nya spelmyndighet och vara en del i arbetet med den fortsatta utvecklingen av Spelinspektionen? Vi söker nu en medarbetare till vårt kontaktcenter som bl.a. hanterar inkomna frågor till Spelinspektionen.
Vi sitter i moderna och trevliga lokaler med fem minuters promenad till Strängnäs nya resecentrum. Med tåg tar det knappt 50 minuter till Stockholm och 18 minuter till Eskilstuna.
Hos oss arbetar du med att ta emot inkommande samtal och e-post, där du analyserar och svarar på frågor, och på ett snabbt, engagerat och pedagogiskt sätt löser frågor av såväl enkel som mer komplicerad karaktär. Du kommer att ingå i ett glatt och driftigt team som tycker om att ge service och möta både interna och externa frågor.
Du kommer att vara placerad på den Operativa avdelningens Enhet 2 som bl.a. ansvarar för myndighetens kontaktcenter. Kontaktcentret ska i första hand vara en tillgång för avdelningen och dess enheter men även för myndighetens övriga verksamhet och verksamheten i stort. Arbetet innefattar att vara kontakten utåt i form av att svara både i telefon och skriftligt genom e-post och internt i form av återkoppling till verksamheten. I tjänsten ingår även administrativa arbetsuppgifter. Det kan bl.a. vara utlämnande av allmänna handlingar, administrera system, katalogisera frågor och ha löpande kontakt med de operativa enheterna.
Du ska ha minst gymnasial utbildning och mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Det är meriterande med erfarenhet av att ha arbetat med bemötande av externa frågor från allmänheten och generellt administrativt arbete inom offentlig verksamhet. Det är även meriterande om du har erfarenhet av och kunskap om lagen om offentlighet och sekretess, viss kunskap om spelbranschen, samt goda kunskaper i engelska.
För att trivas i rollen ska du ha ett stort intresse för att hjälpa människor och underlätta i deras vardag. Du ska vara serviceinriktad, professionell, noggrann samt ha en god förmåga att ta ansvar och vara positivt inställd till att söka efter nya lösningar. Din förmåga att samarbeta är viktig. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att bidra till en god och trevlig arbetsmiljö.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Spelinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Frågor om tjänsten besvaras av enhetschef Anna Folkegård, 0152-650 121. Fackliga representanter på Spelinspektionen är Elisabet Sente (SACO), 0152-650 149 och Eva-Britt Öberg (ST), 0152-650 148.
Är du intresserad av att arbeta inom en myndighet i förändring; Skicka då din ansökan med personligt brev, CV, referenser och löneanspråk till registrator@spelinspektionen.se. Märk din ansökan med Dnr 20Si743. Ansökan ska vara oss tillhanda senast den 31 mars 2020. Intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.