OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Spelinspektionen är en statlig myndighet under Finansdepartementet och finns i Strängnäs. Vår uppgift är bland annat att verka för att spelmarknaden i Sverige bedrivs på ett lagligt och säkert sätt.
Spelinspektionen söker en Metodutvecklare till den Operativa avdelningen
Den 1 januari 2019 infördes ett licenssystem och en spelmarknad i konkurrens i Sverige. Vill du vara en del av Sveriges nya spelmyndighet och en del i arbetet med den fortsatta utvecklingen av Spelinspektionen? Då har vi arbetsuppgifterna för dig.
Vi sitter i moderna och trevliga lokaler med fem minuters promenad till Strängnäs nya resecentrum. Med tåg tar det knappt 50 minuter till Stockholm och 18 minuter till Eskilstuna.
Vi söker en metodutvecklare till den Operativa avdelningen som är den avdelning som ansvarar för bl.a. licensgivning och tillsyn av den svenska spelmarknaden, det nationella självavstängningsregistret (spelpaus.se) myndighetens kontaktcenter och arbetet i matchfixningsrådet.
I dina arbetsuppgifter kommer du att samordna och stödja arbetet med att skapa processer, rutiner och systemstöd inom avdelningens ansvarsområde, för att uppnå myndighetens mål och visioner. Du ska även utveckla myndighetens arbete med hur vi jobbar i projekt.
Du förväntas att bidra till att beskriva dagens processer samt analysera och utveckla morgondagens processer och förvalta dessa. Du arbetar löpande med att inventera problem och identifiera förbättringsmöjligheter, ansvara för verktyg, modeller, metoder och mäta processers effektivitet.
Som metodutvecklare arbetar du nära chefen för den operativa avdelningen samt enhetscheferna på avdelningen. Du kommer också att samarbeta med myndighetens övriga chefer samt ha ett nära samarbete med avdelningen för verksamhetsstöd som bland annat har ansvar för ekonomi, HR och IT.
Vi söker dig med högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, ekonomi, juridik eller annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som relevant för tjänsten. Du ska ha erfarenhet från arbete på statlig myndighet och ha arbetat med utveckling av processer och rutiner inom licens- och tillsynsområdet, både på strategisk och operativ nivå. Det är meriterande med erfarenhet från att leda workshops.
Vi ser att du har en mycket god kommunikativ förmåga. Du är strategisk, strukturerad, har en god analytisk förmåga och lätt för att se helheter.
Du ska ha förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är en person som är noggrann, effektiv och har ett gott ordningssinne. Du ska ha lätt för att samarbeta, självständigt organisera och prioritera ditt arbete, ta egna initiativ och ta dig an nya uppgifter.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att kunna bidra till en god arbetsmiljö. Spelinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Frågor om tjänsten besvaras av chefen för den Operativa avdelningen Patrik Gustavsson, 0152-650 185. Fackliga kontaktpersoner är Sara Näselius (SACO) sara.naselius@spelinspektionen.se och Eva-Britt Öberg (ST)
eva-britt.oberg@spelinspektionen.se.
Är du intresserad av att arbeta inom en utvecklande verksamhet? Skicka då din ansökan med personligt brev, CV, referenser och löneanspråk till registrator@spelinspektionen.se. Märk ansökan med diarienummer 20Si1881. Ansökan ska vara oss tillhanda senast den 12 augusti 2020. Intervjuer kan komma att ske under ansökningstiden.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna annons.