SPI Global Play AB söker en Servicekoordinator

SPI Global Play AB söker en Servicekoordinator

Arbetsbeskrivning

Vi expanderar nu och söker en Servicekoordinator till vår Serviceavdelning i Malmö. Vi ställer höga krav på dig som sökande men vi erbjuder samtidigt ett utmanande arbete med stor utvecklingspotential i en internationell miljö.
SPI Global Play AB är den ledande producenten av koncept och produkter för upplevelsebaserade aktiviteter för barn och ungdomar i kommersiella miljöer. Vi planerar, designar, utvecklar och installerar allt ifrån den lilla lekbyggnationen till de stora upplevelsebaserade lekanläggningarna. SPI Global Play AB är en del av den internationella koncernen ’Global Leisure Group’ och jobbar nära med sina systerbolag i Storbritannien, Nederländerna, Italien, Belgien, Tyskland, Österrike, Slovakien, Poland och Mellanöstern.
Vår affärsidé är att genom unik erfarenhet och kunskap erbjuda företag på den internationella marknaden kompletta koncept och produkter, vad avser lösningar för upplevelsebaserade aktiviteter för barn och ungdomar i kommersiella och offentliga miljöer.
Du hittar mer information på vår hemsida: www.spiglobalplay.com
Om positionen för Servicekoordinator:
Serviceavdelningen ansvarar för att planera, offerera, verkställa och följa upp service- och underhållsuppdrag för både befintliga och nya kunder. Arbetet innebär att boka besiktningar, åtgärda garantifrågor, arrangera service- och underhållsbesök, planera serviceturer, göra serviceförsäljning för tjänster och produkter, och hantera problem som kan uppstå efter en installation. Dessa serviceuppdrag sker i olika delar av världen men främst inom de nordiska länderna. Det är en viktig roll för vår fortsatta tillväxt. Vi söker nu en kandidat som kommer att komplettera denna avdelning med sin erfarenhet och kompetens.
Arbetet i Serviceavdelning består av att förbereda informationen och stödja serviceteknikerna, beställa materialet och planera servicebesöken, följa upp procedurer, administrativt arbete och kommunikation med kunder om deras underhållsbehov. Du kommer också att ha daglig kontakt med våra medarbetare i de olika kontoren runt om i världen. Som Servicekoordinator kommer dina dagliga uppgifter att involvera mycket administrativt arbete för att se till att allt sparas och uppdateras i vårt CRM-system, och att varje service- och underhållsuppdrag planeras och förbereds. Du kommer även att hjälpa till med offerter för underhållsprojekten, mindre installationsprojekten och produktförsäljning.
Dina huvuduppgifter:
Ge information, råd och hjälp till våra befintliga och nya kunder
Göra offerter för service- och underhållsuppdrag
Planera underhållsbesöken och serviceturer
Ordna resurser och verktyg för underhållsbesöken
Beställa materialet
Kommunicera med kunder om deras underhållsbehov och ge kundservice på hög nivå
Koordinera, driva och följa upp underhållsuppdrag och initierade processer
Uppdatera och arbeta aktivt med vår CRM-databasen
Hjälp till att göra och skicka ut nyhetsbrev med underhållsrelaterade erbjudanden
Arbeta aktivt med extraförsäljning för service- och underhållsavdelningen
Ta ansvar för lager och materialbestånd i Sverige
Stöda och hjälpa avdelningschef för service och underhåll vid behov

Vi ser gärna att du redan har någon erfarenhet av liknande arbetsuppgifter men det är inget krav. Du kommer att få en bred träning samt support från dina kollegor inom serviceavdelningen och arbeta tätt med dem i början. Efter ett tag kommer du att ha ansvar för egna projekt och uppgifter, och jobba mer självständigt.
Din profil:
För att lyckas i rollen är det viktigt att du brinner för projektplanering, gillar att arbeta resultatinriktat, trivs med administrativt arbete samt kundservice och kommunikation.
Som person är du ansvarstagande, välorganiserad, bra på att kommunicera och har ett serviceinriktat tänkande i allt du gör. Det är viktigt att du är lösningsorienterad, kan förutse hinder och problem, och fatta snabba men välgrundade beslut. Du är en person som går den lilla extra milen för att lösa en uppgift eller ett problem på bästa möjliga sätt.
Du har en god prioriteringsförmåga, arbetar bra självständigt samtidigt som du har en stor samarbetsförmåga för att vara en del av ett större team. Du är strukturerad och stresstålig; du har en god planeringsförmåga för ditt eget och andras arbete. Multitasking, arbete med många projekt och uppgifter samtidigt samt arbete under press för att nå deadlines är något du trivs med. Det är viktigt att du gillar att jobba med kunder, är väl motiverad och mest av allt en lagspelare, då du kommer att behöva arbeta nära med flera avdelningar från våra olika kontor.
Vi förväntar oss att du har goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift, andra språkkunskaper är meriterande. Ett grundläggande krav är en stark förståelse för allmänna Microsoft office program samt en hög standard på Excel-kunskaper.
I den här positionen kan du också behöva resa till andra länder för en kort affärsresa flera gånger om året.
Det är meriterade om du har körkort och egen bil men det är inget krav.
Låter det som ett jobb för dig? Om ja, vi ser fram emot att få din ansökan!
Urval och intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SPI Global Play AB MALMÖ
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 3 juni 2022

Besöksadress

SKRITTGATAN 8
MALMÖ

Postadress

SKRITTGATAN 8
MALMÖ, 21377

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024