OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss på Yoump finns en hel del roliga arbetsuppgifter. Det rör sig bland annat om att vara receptionist, instruktör eller varför inte både och? Nedan finner du arbetsbeskrivning för de olika rollerna.
Receptionist - Arbetsbeskrivning
Som receptionist är du en ambassadör för Yoump. Du kommer att jobba nära våra gäster och du har ett stort ansvar för deras första intryck, servicekänsla och upplevelsen i parken. Det är viktigt att du som receptionist jobbar aktivt med våra gästers trivsel. Vi har som målsättning att alla gäster ska lämna med ett leende på läpparna.
Huvudansvar:
Som receptionist är du företagets ansikte utåt och med det kommer stort ansvar. Ditt huvudansvar är därför att ta emot gästerna och ge dem din bästa service. Det är viktigt att sprida god stämning hos både gäster och medarbetare.
I övrigt har receptionisten ett stort ansvar som innefattar att det ska vara rent och snyggt i hela lokalen. Detta innebär att man som receptionist ständigt måste ha ett vakande öga på vad som händer i receptionsdelen, parken, toaletterna och på de övriga områdena, för att kunna se till att det är så rent och fint som möjligt för alla gäster.
Arbetsuppgifter:
- Ta emot och välkomna kunderna.
Här agerar du som företagets ansikte utåt, gästernas första kontakt med Yoump och det är väldigt viktigt att våra kunder känner sig välkomna.
- Bokning och betalning
Hantera både bokningssystemet och kassasystemet.
- Kundservice
Svara på mejl och i telefon. Som receptionist måste du ständigt försöka hjälpa kunderna och har du inte lösningen på problemet som gästen upplever, be då om hjälp av en medarbetare. Kundservice handlar även om att vara hjälpande mot gäster i parken, exempelvis visa vart instruktionsfilmen finns och var de kan låsa in sina värdesaker osv.
- Försäljning av café och merchandise
Som receptionist jobbar du med att fronta våra merchandise produkter och ser till att cafét är i bra skick samt att alla produkter ser köpvänliga ut. På så vis ger du dig själv de bästa förutsättningarna att sälja våra produkter och merchandisevaror till kunden.
- Kalas och gruppbokningar
Du kommer att få ansvara för kalas, mindre eller större gruppbokningar samt personliga instruktörsbokningar. Det är viktigt att du kan ansvara, instruera och leda med glädje för att göra gästernas upplevelse så bra som möjligt.
- Ha en bra översikt på gäster som kommer och går.
Att hälsa en gäst välkommen och hej då kan ha en stor betydelse för gästens helhetsintryck av Yoump.
- Städrutiner
Som receptionist har du ett ansvar för parkens renlighet och då gäller det att följa städrutinerna för toaletter och övriga områden i parken. Det är också viktigt att ha en överblick på vad som händer och kunna se om cafédelen, kalasrummen, toaletterna eller övriga områden i parken behöver städas. Allt för att det ska bli så rent och trevligt som möjligt för gästen.
- Övriga uppgifter
Det kan förekomma andra uppgifter som att hoppa in som instruktör i parken, ansvara för kalas, göra beställningar, skicka och posta brev/paket, ta fram och skriva material, inventering, dagsavslut i kassan samt räkning och bankning av pengar och dylikt.
Instruktör - Arbetsbeskrivning
Som instruktör är du en ambassadör för Yoump. Du kommer att jobba nära våra kunder och ha ett stort ansvar för deras säkerhet, träning och underhållning. Det är viktigt att du som instruktör jobbar aktivt med våra kunders trivsel. Vi har som målsättning att alla kunder ska lämna med ett leende på läpparna.
Huvudansvar
Som Instruktör är du företagets ansikte utåt och med det kommer stort ansvar. Ditt huvudansvar är därför att ta emot gästerna och ge dem din bästa service. Det är viktigt att sprida god stämning hos både gäster och medarbetare.
I övrigt ska du som instruktör värna om säkerheten i parken. Du ska se till att gästerna följer säkerhetsreglerna och se till att ni alla tillsammans har uppsyn över hela parken.
Arbetsuppgifter:
- Ta emot och välkomna kunderna.
Här agerar du som företagets ansikte utåt, gästernas första kontakt med Yoump och det är väldigt viktigt att våra kunder känner sig välkomna. Vi har som målsättning att alla gäster känner sig sedda under sin vistelse hos oss.
- Instruera, visa och hjälpa till
Det är viktigt att våra gäster känner sig trygga och att de får det stöd som de behöver för att våga göra nya saker som de inte gjort tidigare. Att lära ut volter och vara en glad uppmuntrande person betyder mycket för våra gästers helhetsintryck.
- Värna om säkerheten
Du ska se till så att våra gäster följer de säkerhetsregler och anvisningar som finns. Detta är mycket viktigt för allas säkerhet och trevnad i parken.
- Kalas och gruppbokningar
Du kommer att få ansvara för kalas, mindre eller större gruppbokningar samt personliga instruktörsbokningar. Det är viktigt att du kan ansvara, instruera och leda med glädje för att göra gästernas upplevelse så bra som möjligt.
- Städning
Som instruktör ska du se till att det är rent och fint i parken. Det finns ett städschema för varje dag och det är viktigt att detta följs.
- Övriga uppgifter
Det kan förekomma andra uppgifter som att hoppa in i receptionen, göra beställningar, svara i telefon och på mejl, skicka och posta brev/paket, ta fram och skriva material, inventering och dylikt.