Sportmarket - e-com/customer support

Arbetsbeskrivning

Sportmarket grundades 1988 i Hudiksvall av Göran Nilsson, Örjan Olsson och Håkan Barret. Kombi var ett av de första varumärkena som Sportmarket började distribuera och som man fortfarande gör idag. Därefter har många starka märken tillkommit som Fischer, Shred, Start, Kamik, AKU och Skogstad. Från att ha startat som ett tremannaföretag har företaget vuxit och är idag ca 30 anställda. Huvudkontoret ligger i Stockholm, logistikcenter/lager i Hudiksvall. I tillägg till detta finns ett försäljningskontor i Göteborg.

Marknaden är i stora förändringar och för att på bästa sätt möta den söker vi dig som brinner för sport, skidåkning och uteliv, är grym på kundservice och som har ett stort intresse och förståelse för e-handel.

Tjänsten
Som junior e-com/customer support på Sportmarket är din huvuduppgift att ge våra återförsäljare maximal och oöverträffad service när det gäller orderhantering, beställningar, kompletteringsförsäljning etc. Du hanterar customer support för alla våra varumärken; bl.a. Fischer, Start, Kombi, Kamik och AKU, online och offline. Vi är inne i en digitaliseringsprocess, där du i denna roll kommer ha en betydande del i vår utveckling online och på sociala medier, såväl för bolaget, våra varumärken och våra kunder. Det innebär att du får ett stort men delat ansvar för utveckling och underhåll av digitala verktyg och applikationer samt integrationen mot våra återförsäljare.

Du kommer ingå i vårt operations team tillsammans med 7 andra medarbetare. Vi flyttar till nya fräscha lokaler i Solna Strand i april.

Kandidaten
Vi söker främst dig som trivs som allra bäst när du får hjälpa andra. Du har lätt för att skapa ordning och struktur omkring dig och får energi av att ha mycket kontakt med dina kunder. Du ska vara en person som är handlingskraftig och som gillar att ta tag i saker. Du har en betydande kunskap om och ett stort intresse för e-handel. Produktkännedomen underlättar din vardag varför intresset för våra produkter är viktigt. Bakgrund från sporthandel och/eller e-handel är meriterande. Goda kunskaper i Excel är nödvändigt, likaså engelska och svenska, har du dessutom arbetat i affärssystemet Garp så är det ett extra plus.

Kontakt och ansökan
Om du känner att det är just dig vi skriver till så ska du inte tveka att söka tjänsten! Du hittar formuläret där du kan bifoga dina ansökningshandlingar lite längre ned på sidan.

Infinity är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka bolag och vår självklara partner i denna rekrytering. För mer info om tjänsten eller urvalsprocessen, vänligen kontakta Emil Nilsson, Infinity, på Tel 070-5591192 eller Mårten Näsvall, Infinity, på mail, marten.nasvall@infinityhr.se

REKRYTERINGSPROCESSEN:
23 februari: Infinity intervjuer
25 februari: Sportmarket intervjuer
Vecka 9 el 10: Sportmarket andra intervju
Vecka 10: Signering

Kontaktpersoner på detta företaget

Joakim Balkefors
0700-152629
Mårten Näsvall
070-3700145
Michaela Carlbaum

Anton Fredriksson

Emil Nilsson
0705591192

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Infinity Human Resources Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2021
  • Ansök senast: 23 februari 2021

Besöksadress

Luxgatan 6
None

Postadress

Luxgatan 6
Stockholm, 11262

Liknande jobb


26 november 2024