SPP Kundcenter söker nya medarbetare som vill göra skillnad!

Arbetsbeskrivning

AMGA är ett svenskägt bolag med expertis inom bank & finans, försäkring, service och försäljning. Vi är specialiserade på konsulttjänster, rekrytering och affärsutveckling. Denna tjänst är inom ramen för vår rekryteringsverksamhet.

Är du engagerad, lyhörd och har en stark egen drivkraft? SPP erbjuder dig en ansvarstagande och utvecklande roll i ett prestigelöst arbetsklimat!

Vi söker nu 4 st. nya medarbetare till SPPs Kundcenter!

SPP är en del av Storebrand och tillsammans är vi en av Nordens ledande koncerner för sparande och försäkringslösningar. Huvudkontoret är beläget mitt i Stockholm City i moderna och stilrena lokaler med eget gym och restaurang.


Arbetsbeskrivning

Som en del av SPP får du arbeta i världens mest hållbara försäkringskoncern. I tjänsten ger du service av världsklass inom sparande, pension och försäkringar. Du kommer att inneha en mycket viktig roll som SPPs kunder vänder sig till för vägledning rörande pension och privat sparande. I rollen som medarbetare finns det även möjlighet att vidareutbilda sig till placeringsrådgivare inom försäkring.

Tjänsten är variationsrik och dynamisk där du hantera frågor av alla slag, såväl enkla och snabbt avklarade frågor till mer djupgående och komplicerade utredningsärenden. Oavsett ärende, hur eller när kunden kontaktar kundcentret är den absoluta målsättningen att alltid ge en kundupplevelse utöver det vanliga.

Dina kundmöten sker främst via telefon, men även via mail, chatt och fysiska kundbesök. Rollen omfattas även av ett nära samarbete med andra interna avdelningar och kontaktytor inom företaget.

Avdelningen består idag av cirka 14 medarbetare och är högst framgångsrika då man har vunnit ”SM i Kundservice” hela fyra gånger, 2012, 2013, 2015 & 2016!

Bakgrund

Att fokusera på kunden, skapa relationer samt uppfatta kundens behov och hitta lösningar är något du trivs med.

Du har högt engagemang och närvaro samtidigt som du uppskattar när dina måltal är tydliga och finner ett driv i att uppnå dessa.

Vi söker dig som

-  är duktig i dina kommunikativa färdigheter

- är engagerad att hitta fungerande & hållbara lösningar till dina kunder

-  är service- och kvalitetsmedveten & trivs med att förklara på ett sätt som kunden förstår

- har ett intresse och en grundläggande förståelse för privatekonomi

- är flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har

-  akademisk utbildning, gärna inom ekonomi

-  erfarenhet av bank/finans och kännedom av finansiella produkter


Vidare ser vi gärna att du är intresserad av att arbeta i ett företag där medarbetarnas utveckling är i fokus. Ungefär 75% av medarbetarna på Kundcenter går vidare till andra roller internt på SPP, vilket är ett kvitto på goda förutsättningar för en spännande karriär i organisationen.

Om SPP

SPP är en del av Storebrand, tillsammans är vi en av Nordens ledande koncerner för sparande och försäkringslösningar. SPP erbjuder kvalificerad rådgivning och ett brett sortiment av pensionslösningar för företag, organisationer och privatpersoner. SPP har idag ca 450 anställda och huvudkontoret ligger i centrala Stockholm.

Inom SPP bryr vi oss om mer än aktuella arbetsuppgifter och personlig karriär. Som anställd i SPP får du också möjlighet att påverka världen i en mer hållbar riktning. Som en del av den finansiella sektorn är SPP/Storebrand mån om att våra medarbetare har hög personlig integritet och ett etiskt förhållningssätt. Som en följd av detta kan det, med kandidatens samtycke, bli aktuellt med en bakgrundskontroll under anställningsprocessen.

Se mer om SPP samt deras hållbarhetsarbete här: https://www.youtube.com/watch?v=Kj37KKZk3HA

Konkurrenskraftig fast lön via kollektivavtal samt tillkommande goda förmåner ingår. Tjänsten är heltid och tillträds i april.

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2017-04-03, så därför rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan redan nu.

I denna rekrytering samarbetar SPP med AMGA.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Alexander Magnusson på 08-551 118 71  alt. alexander.magnusson@amga.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AMGA AB
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 27 mars 2017

Besöksadress

Solna Business Park
None

Postadress

Svetsarvägen 8
SOLNA, 17141

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024