OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Är du en person som brinner för att ge högklassig service? Isåfall kan detta vara ett uppdrag för dig,
Vi förstärker just nu vårt supportteam hos en av våra största kunder. I rollen som helpdesk-tekniker får du chansen att arbeta med härliga medarbetare som skapar nöjda användare världen över.
Urval kommer att ske löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Arbetsuppgifter
Som helpdesk-tekniker blir du en del i det globala support-teamet som arbetar 24/7. Arbetet är uppdelat i 2-skift i Sverige och ett skifte i Hongkong, vilket innebär att man hanterar stödet från Sverige under 07: 00-01: 00 (sommartid) och 07: 00-00: 00 (vintertid) vardagar och helger, alla dagar!
Vi ser att du som söker är serviceinriktad och har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom IT / supportorganisation. Du måste ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i både svenska och engelska. Framför allt ha en positiv och hjälpsam attityd!
Utbildning/erfarenhet
Som person ser vi att du är ambitiös, konkurrenskraftig, ödmjuk och kommunikativ. Du söker ständigt efter möjligheter att förbättra saker och ting. Du värdesätter eget ansvar, högt tempo, lagarbete och rak kommunikation. Du trivs med att arbeta i en global roll, med många olika kontakter.
Dina färdigheter
• 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda muntliga och skriftliga kunskaper i både svenska och engelska
• God kännedom om att stödja datorer som kör Windows 7
• Kunskap om administration i Active Directory, t.ex. användare, datorer, säkerhetsgrupper och distributionslistor
• Kunskap om ansökningarna ingår i 2010/13-sviter Microsoft Office
• Kunskap om ITIL-processer, särskilt Incident Management processen
Kontaktpersoner på detta företaget
Rebecka Ekberg
Johanna di Sivo
Johan Rundqvist
Tobias Munoz
Maria Thunholm Reinhold
Robert Gadomski
Johan Rundqvist
Tobias Munoz
Anna Höggren
Maria Thunholm Reinhold