SPSM söker administratör till Verksamhetsområde Specialpedagogiskt stöd

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


• Vi söker nu en administratör till Verksamhetsstödsenheten. Placeringsort är Göteborg men beroende på sökandes kompetens kan placering vid något av våra andra kontor komma att bli aktuellt.

Verksamhetsstödsenheten består av 17 medarbetare och tillhör verksamhetsområde Specialpedagogiskt stöd. Vi finns utspridda på många orter från norr till söder. Vi ger stöd till verksamhetsområdets chefer så att de kan fokusera på ledarskapet och till våra medarbetare så att de kan fokusera på våra målgruppers behov. Vi ger bland annat stöd inom områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration, inköp- och upphandling, personaladministration, bidragshantering och annan administration som bl.a. har koppling till våra kontorslokaler.
Ansvarig chef för den här tjänsten är placerad i Stockholm.

Då myndigheten och enhetens medarbetare finns inom stora delar av landet används Teams, Skype och Zoom för arbete och möten på distans. Enheten träffas dock fysiskt ett par gånger per år. Resor i tjänsten kan förekomma.

ARBETSUPPGIFTER
Administratören ska tillsammans med kollegor stödja chefer och medarbetare inom verksamhetsområdet. Stödet innebär bland annat att ansvara för ärendehanteringen för lokalrelaterade frågor och utföra inköp i myndighetens e-handel. Inom enheten arbetar vi även med att vara ett stöd och backup för varandra samt utveckla det område vi ansvarar för.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:
• Ansvara och samordna lokalrelaterade ärenden och ge ett nära och kvalificerat administrativt stöd till berörda chefer eller medarbetare
• I rollen som beställare genomföra inköp av olika karaktär.
• Ge löpande administrativt stöd inom olika områden och när olika behov uppstår
• Ansvara för rutiner och uppdatering av dessa.

Du kommer att finnas i ett sammanhang tillsammans med övriga medarbetare i Verksamhetsstödsenhetens olika grupper. Varierande arbetsuppgifter innebär också att du som administratör är flexibel och följsam för de behov som uppstår.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom administration
• Minst 2 års erfarenhet inom ärendehantering inom kundservice eller liknande funktion.
• Goda kunskaper inom Systematiskt brandskyddsarbete.
• Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
• Goda kunskaper i Officepaketet och One-note. (Word, Excel, Powerpoint).
• God systemvana

Det är meriterande med:
• Erfarenhet av administrativt arbete inom en offentlig verksamhet.
• Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete

Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är självgående och strukturerad och förmår att planera, organisera samt prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs i en verksamhet som är i ständig utveckling och förbättring. Du har förmågan att lätt se helheten och är uthållig. Du är tillgänglig och prestigelös, med en god förmåga att söka lösningar tillsammans med andra. Du är ansvarstagande och agerar när det behövs. Du är nyfiken och alltid villig att utveckla nya förmågor.

För att lyckas i rollen som administratör behöver du även:
• Vara serviceinriktad och samarbetsorienterad med god förmåga att bygga relationer.
• Kunna hantera många arbetsuppgifter parallellt, samtidigt som att du arbetar systematiskt på att få dem gjorda.
• Vara noggrann i lösandet av dina arbetsuppgifter.
• Ha förmågan att leda dig själv i din vardag och arbeta självständigt mot ett gemensamt mål.

ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024