OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du i en flexibel roll där du får arbeta med varierande och utmanande arbetsuppgifter? Har du erfarenhet av administration, kommunikation och projektledning? Trivs du att arbeta i system och kan navigera i olika digitala miljöer? Då kan du vara vår nästa kollega. Välkommen med din ansökan redan idag! Placeringsort Borlänge.
Som administratör är du, i din roll, en avgörande kugge. Du arbetar i en föränderlig vardag där du för att stödja verksamheten förväntas arbeta flexibelt med att hantera oförutsedda händelser. Rollen har en samordnande funktion och vi söker därför dig som är serviceinriktad, har god initiativförmåga samt kan se behov och har en känsla för vad din avdelning behöver.
Du arbetar administrativt, men även kommunikativt för att stödja organisationen. Bland annat förekommer implementering av nya administrativa system och ansvar för att boka och genomföra interna utbildningar. Du är utbildningssamordnare, bokar resor, konferenser, evenemang och möten.
Du kommer även att handlägga och kontrollera fakturor inkl kontering. Du skapar arbetsordrar i vårt beställningsystem IFS och agera superuser för dokumenthanteringssystem som till exempel EMS/M-files. I rollen kommer du att vara redaktör för eWorx och Smartsign för avdelningen, du är MIA administratör, protokollför MBL-processer samt sammanställer och publicerar ledningens information i tex veckobrev. Organisatoriskt har du en stabsfunktion och är placerad under avdelningschef.
Arbetstiden är dagtid.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Minst tre-årig gymnasieutbildning gärna med inriktning kommunikation och minst fem års erfarenhet av administrativt arbete i digitala miljöer.
Duktig administratör
God datorvana
Goda kunskaper inom Microsoft Office (Excel, World, Powerpoint, One Note)
God kommunikationsförmåga i svenska och engelska, både tal och skrift
B-körkort
Goda ledaregenskaper för att kunna agera moderator i olika förbättringsgrupper och du har god förmåga att se helheten i sammanhang och att leda verksamhetsutveckling.
Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning.
Som person bör du vara kommunikativ och van att hantera flera olika processer parallellt. Vi ser också att du har mycket god datavana samt lätt för att sätta dig in i nya system. Vi ser gärna att du är pedagogisk, noggrann, strukturerad, självständig och att du känner ett stort ansvar för det du gör.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tester kan komma att användas i samband med urvalsprocessen.
Vi erbjuder
En omväxlande roll i en organisation som ständigt utvecklas.
Sista ansökningsdag
29 november 2021
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna
Rolf Graff, Chef avdelning Varmvals, tfn 0243-716 29
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0243-700 00.
Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.
SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag. SSAB erbjuder mervärdesprodukter och tjänster som har utvecklats i nära samarbete med företagets kunder för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. Idag har SSAB produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. www.ssab.com. Följ med oss även i sociala medier: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter och YouTube.