OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på resan mot en fossilfri framtid?
Vår resa mot fossilfritt stål fortsätter. Vi söker nu en chef till avdelning Order- och Systemsupport inom Global Supply Chain Planning, Division Special Steels. Är du en ledare som trivs med att jobba i en serviceinriktad organisation med stort intresse för förändringsarbete och digitalisering? Välkommen med din ansökan. Placeringsort Oxelösund.
Order- och Systemsupport inom Global Supply Chain Planning har två huvudsakliga ansvarsområden. Bokning av kundorder från produktionsorten i Oxelösund med tillhörande support samt systemstöd för i huvudsak våra orderboknings- och transportplaneringsystem.
Som avdelningschef är det viktigt att du coachar gruppen till att fortsätta sin utveckling framåt, både gällande arbetssätt, ansvar och högre grad av digitalisering. Ditt team består av 10 medarbetare som alla är placerade i Oxelösund. Ordersupportgruppens huvudansvar är att boka och hantera lager- och produktionsorder till kund i samarbete med säljorganisationen. Systemsupportgruppens huvudansvar är första linjens support för systemanvändarna samt att de koordinerar uppdragen mellan systemanvändarna och IT.
Vårt erbjudande
En central roll där du kan påverka vårt framtida systemlösningar samt bidra till SSABs resa till en mer digitaliserad orderbokning och logistik.
Arbete i en framåtsträvande organisation med stor möjlighet till personlig utveckling
Bli en del av ett team med stor erfarenhet och gott samarbete
Träningsmöjligheter på anläggningen, friskvårdsbidrag och arbetstidsförkortning
Möjlighet till hybridarbete, delvis på distans
Dina arbetsuppgifter
Utveckla och stötta medarbetare och verksamhet och coacha teamet i den digitaliseringsförändring som pågår
Arbeta systematiskt med arbetsmiljöansvar och säkerställa att vi följer direktiven för en säker arbetsplats
Samverka i och utanför organisationen i alla led för att bibehålla ett bra samarbete både inom och med närliggande organisationer för att säkerställa att vi når det bästa resultatet
Utveckla arbetssätt präglat av ständiga förbättringar med kunden i fokus
Planera och följa upp de mål som är uppsatta för avdelningen och på så vis bidra till att vi når de övergripande målen för Supply chain & Procurement
Vem är du?
Meriterande om du har en utbildning eller tidigare erfarenhet från kundservice, Supply Chain eller motsvarande
Erfarenhet av förändringsarbete och ledarskap som stöttar, coachar och entusiasmerar medarbetare
Engelska i tal och skrift, då vi jobbar i en global organisation
Du är strukturerad, kommunikativ och ansvarsfull samt har en förmåga att se helheten
Process
• Ansök
• Löpande urval
• Svara på förinspelade intervjufrågor
• Intervju via Teams
• Kom och träffa oss
• Signa!
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om du har några frågor eller funderingar, hör av dig till
Corinna Kohler Råd, Head of Global Supply Chain Planning, tfn +46 70 309 42 86
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-25 40 00.
Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen.
Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.
SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag. SSAB erbjuder mervärdesprodukter och tjänster som har utvecklats i nära samarbete med företagets kunder för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. Idag har SSAB produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. www.ssab.com. Följ med oss även i sociala medier: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter och YouTube.