SSAB - Logistics Area Specialist

SSAB - Logistics Area Specialist

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Logistics Area Specialist som initialt vill ta ansvar för att kartlägga vårt lagernätverk i Europa och systematiskt arbeta med att optimera och utveckla befintliga lager. Rollen kommer innebära nära samarbete med kommersiellt logistikansvarig, men även med vår lokala säljorganisation för att säkerställa en bra service till kund. Är du en person med intresse för logistikutveckling och tycker det låter spännande att kunna vara med och påverka SSAB:s logistikkedja mot en mer hållbar inriktning, då är detta rollen för dig. Välkommen med din ansökan.
Mer om oss
Supply Chain Europe inom Special Steels har det övergripande ansvaret för logistiken ut från vår produktionsanläggning i Oxelösund samt det geografiska ansvaret för logistiken inom Europa. I organisationens ansvar ingår inköp av logistiktjänster, Inventory management samt planering och bokning av alla utgående transporter från Oxelösund. Rollen som Logistics Area Specialist ingår i ett team av medarbetare med bred erfarenhet och kunskap inom både logistik och Inventory management.
Dina arbetsuppgifter
• Analys och utveckling av logistikupplägg inom området, exempelvis i form av förändrade lagerlokaliseringar eller av nya distributionslösningar såsom fossilfria upplägg.
• Initialt uppdrag kommer vara att genomföra en kartläggning av nuvarande lagerupplägg för att identifiera utvecklingspotential
• Övergripande ansvar för Inventory management och lagersortiment för lager inom ditt geografiska område
• Uppföljning och utveckling av logistikleverantörer i samarbete med kommersiellt ansvarig, där du bland annat kommer stötta kommersiellt ansvarig med analyser inför exempelvis förhandlingar eller andra leverantörsmöten
Vi erbjuder
• En spännande möjlighet där du kan vara med och utforma en ny roll och knyta nya kontakter, både inom företaget och med externa leverantörer
• Arbete i en framåtsträvande organisation med stor möjlighet till personlig utveckling
• Möjlighet till distansarbete.
Vem är du?
• Du har en utbildning eller tidigare erfarenhet inom logistik, Supply Chain, inköp etc. för att snabbare komma in i rollen
• Erfarenhet av att analysera logistikflöden
• God pedagogisk förmåga för att kunna motivera förändringar och skapa bra samarbete
• En klar fördel om du arbetat i projektform tidigare, då du kommer att leda förändringar och vara delaktig i andra projekt
• Engelska i tal och skrift då vi jobbar i en global organisation
Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden. Välkommen med din ansökan!
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna
Johan Dahlberg, Director Supply Chain Europe, tfn +46 70 020 70 34.
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-25 40 00
Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen.
Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.
SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag. SSAB erbjuder mervärdesprodukter och tjänster som har utvecklats i nära samarbete med företagets kunder för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. Idag har SSAB produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. www.ssab.com. Följ med oss även i sociala medier: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter och YouTube.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SSAB EMEA AB OXELÖSUND
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2023
  • Ansök senast: 19 november 2023

Besöksadress

Järnverket
Oxelösund

Postadress

None
OXELÖSUND, 61380

Liknande jobb


19 november 2024

Supply Chain Planner till Amiga

Supply Chain Planner till Amiga

19 november 2024

15 november 2024