SSAB - Operativ inköpare

SSAB - Operativ inköpare

Arbetsbeskrivning

Gillar du att göra affärer, tycker om nya utmaningar och gillar att skapa nya kontakter? I så fall måste du söka denna tjänst som operativ inköpare. Här arbetar vi tillitsbaserat med eget ansvar. Vi lägger även stor vikt vid hälsa och välmående, därför erbjuder vi flextid och möjlighet till visst distansarbete. Placeringsort Luleå.
Som operativ inköpare arbetar du med den operativa inköpsprocessen på ett kostnadseffektivt sätt. Du säkerställer att beställare erhåller rätt leverans i rätt tid i enlighet med gällande avtal och villkor. Som operativ inköpare hanterar du ett högt flöde av inköps order. I detta flöde är det viktigt att hantera eventuella avvikelser från våra leverantörer samt ha en kontinuerlig dialog med våra beställare gällande pågående order samt avtal och priser. Du skapar även offertförfrågningar, förhandlar och skriver avtal. Det förväntas också att du aktivt arbetar med att sänka kostnadsnivån på köpta varor och tjänster för att möta SSABs behov på bästa sätt.
Resor i tjänsten förekommer.
Kvalifikationer
Vi söker en drivande och initiativrik medarbetare som trivs med att arbeta i team, har ett övergripande synsätt, god analytisk förmåga och god affärsmässighet. Vi värdesätter också egenskaper som skapar förutsättningar för ett gott samarbete och kommunikation med övriga intressenter i organisationen, för att realisera våra gemensamma mål, strategier och förväntningar. Du är även snabb på att sätta dig in i nya system och har en god datorvana.
Vi ser gärna att du har utbildning med inriktning mot inköp alternativt ekonomi. Erfarenhet från tidigare arbete inom dessa områden är meriterande. Har Du erfarenhet från försäljning och/eller projektledning, Lean och/eller SRM-arbete är detta också meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, MS Office, och känner dig trygg med att presentera och kommunicera information.
Vi erbjuder
En varierande roll på ett företag som drivs av värdeord som hållbarhet och allas lika värde. Välkommen till en arbetsplats där vi tillsammans med dig arbetar och strävar efter tydliga processer, mötes strukturer och arbetssätt.
Sista ansökningsdag
15 januari 2023
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna
Joakim Svennberg, Chef avdelning Operational Procurement BO & LU, tfn +46 243 71224
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0920-920 00.
Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen.
Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.
SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag. SSAB erbjuder mervärdesprodukter och tjänster som har utvecklats i nära samarbete med företagets kunder för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. Idag har SSAB produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. www.ssab.com. Följ med oss även i sociala medier: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter och YouTube.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SSAB EMEA AB OXELÖSUND
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Besöksadress

Järnverket
Oxelösund

Postadress

None
OXELÖSUND, 61380

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024