OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att göra affärer och söker nya utmaningar? Har du dessutom förmåga att enkelt skapa nya kontakter så vill vi gärna att du söker denna tjänst som operativ inköpare hos oss på SSAB. Här arbetar vi tillitsbaserat med eget ansvar. Vi lägger även stor vikt vid hälsa och välmående och erbjuder flextid och möjlighet till visst distansarbete. Placeringsort Oxelösund.
Som operativ inköpare arbetar du med den operativa inköpsprocessen på ett kostnadseffektivt sätt. Du säkerställer att beställare erhåller rätt leverans i rätt tid i enlighet med gällande avtal och villkor. Som operativ inköpare hanterar du ett högt flöde av inköpsorder. I detta flöde är det viktigt att hantera eventuella avvikelser från våra leverantörer samt ha en kontinuerlig dialog med våra beställare gällande pågående order samt avtal och priser. Du skapar även offertförfrågningar, förhandlar och skriver avtal. Det förväntas också att du aktivt arbetar med att sänka kostnadsnivån på köpta varor och tjänster för att möta SSABs behov på bästa sätt.
Resor i tjänsten förekommer.
Vem är du?
Vi söker en drivande och initiativrik medarbetare som trivs med att arbeta i team, har ett övergripande synsätt, god analytisk förmåga, och god affärsmässighet. Vi värdesätter också egenskaper som skapar förutsättningar för ett gott samarbete och kommunikation med övriga intressenter i organisationen för att realisera våra gemensamma mål, strategier och förväntningar.
Din bakgrund;
- Utbildning med inriktning mot inköp alternativt ekonomi.
- Erfarenhet från tidigare arbete inom inköp/ekonomi är meriterande.
- Erfarenhet från försäljning och/eller projektledning, Lean och/eller SRM-arbete.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- Känner Dig trygg med att presentera och kommunicera information.
- Lätt för att sätta dig in i nya system och har en god datavana generellt.
Vi erbjuder
En varierande roll på ett företag som drivs av värdeord som hållbarhet och allas lika värde. Du får möjligheten att vara en del av SSABs hållbarhetsresa mot fossilfri ståltillverkning.
Välkommen till en arbetsplats där vi tillsammans med dig arbetar och strävar efter tydliga processer, strukturerat arbetssätt och att ha roligt tillsammans.
Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan.
Om du har några frågor eller funderingar, hör av dig till
Kjell Holmberg, Chef Operativt Inköp, tfn +46 155 25 40 53.
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-25 40 00.
Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen.
Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.
SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag. SSAB erbjuder mervärdesprodukter och tjänster som har utvecklats i nära samarbete med företagets kunder för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. Idag har SSAB produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. www.ssab.com. Följ med oss även i sociala medier: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter och YouTube.