OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SSAB är mitt i en stor förändringsresa inom många områden. Dels inom produktionen genom fossilfri ståltillverkning men även genom effektivisering, digitalisering och förbättringar av administrativa arbetssätt. Nu söker vi en utvecklingsdriven pensions- och förmånsspecialist. Följ med oss på en spännande och utvecklande resa. Placeringsort Oxelösund.
Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin.
Om tjänsten
Tillsammans med 8 kollegor kommer du att vara en del av vårt Payroll team som ingår i Shared Services. Teamet ger service inom lön, pension, förmåner och försäkringsfrågor för alla anställda inom SSAB i Sverige.
Du kommer ha en bred och varierad roll, där du får användning av all din pensions- och förmånskunskap. Du kommer att ansvara för vår hantering av pensioner, förmåner och försäkringar. Utöver det operativa arbetet kommer du även vara en viktig kugge i våra utvecklingsprojekt med att effektivisera vårt arbetssätt och digitalisera våra administrativa processer framåt.
Du har möjlighet till delvis arbete på distans.
Dina huvudsakliga ansvarsområden
Ansvara för hanteringen av pensioner, förmåner och försäkringar för tjänstemän och arbetare i Sverige.
Ansvara för kontakten med pensions-, förmåns -och försäkringsleverantörer.
Ansvara för pensions- och försäkringsrelaterade frågor gentemot löneleverantör och pensionsadministratörer.
Kvalitetssäkra, underhålla och utveckla processer och arbetsinstruktioner inom området.
Skapa dokumentation och verktyg för att utbilda och supporta organisationen, chefer och medarbetare via olika plattformar och forum.
Om dig
Du har lätt för att bygga relationer, är service-minded och kan leverera resultat. Att ta egna initiativ och arbeta självständigt är framgångsfaktorer för att fungera i rollen.
Ditt arbetssätt är strukturerat och du har lätt för att organisera ditt arbete.
Du tycker om att arbeta i grupp och vill vara en del av ett team som tillsammans tar ansvar för att driva våra gemensamma processer framåt.
Du har eftergymnasial utbildning och 8-10 års relevant arbetslivserfarenhet inom arbetsgivarrelaterade pensions-och försäkringsadministrativa frågor.
Erfarenhet av ITP, alternativ ITP, löneväxling, privatvårdsförsäkring, och gruppförsäkring samt erfarenhet av förmåner och skattefrågor relaterade till området.
Då vi verkar i en global organisation är det viktigt att du är duktig på van att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift.
God IT-vana och erfarenhet att arbeta med MS Office.
Vårt erbjudande
På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa.
Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det:
Vinstdelning
Flexibla villkor för arbetstidsförkortning
Friskvårdsbidrag
Rekryteringsprocessen
1. Ansök
2. Förinspelade frågor
3. Tester
4. Intervju
5. Referenstagning
6. Kom och träffa oss
7. Hälsoundersökning
8. Signera
Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen.
Urval sker löpande, så ansök redan idag!
Har du frågor angående tjänsten?
Kontakta gärna Susanne Svensson, Chef avdelning Payroll, tfn +46 155 254 748
Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-254 000.
Några ord från din blivande chef
"Jag som blir din chef heter Susanne Svensson. Vi söker nu en kollega till vårt Payroll-team som ingår i Shared Services. Vi ger service såväl som support i våra personalsystem som support inom lön, pension och försäkring för alla anställda. Vi genomgår nu en stor förändring inom system och digitala verktyg. Om du vill följa med oss på den resan så är du välkommen med din ansökan!"
SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.