OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder dig en spännande tjänst där du kommer vara kanalen mellan produktion och säljorganisationen när det gäller orderhantering. Är du en lagspelare som ser nyfiket på utmaningar och problemlösningar, då är du den vi söker för att komplettera vårt team. Placeringsort Borlänge.
Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin.
Om tjänsten
Customer and Delivery support är en avdelning som ansvarar för orderhanteringen, både order direkt till kund och order till våra interna och externa lager
Dina huvudsakliga ansvarsområden
I din roll som säljkoordinator kommer du ansvara för de order som är kopplade till våra externa kunder samt hantera frågor relaterade till ordern. Du kommer ha daglig kontakt med våra säljkontor runt om i världen.
Om dig
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller där erfarenhet från liknande arbete kan anses som motsvarande.
Du ska trivas att jobba i en miljö där det tidvis är högt tempo och problemlösning skall vara något du drivs och motiveras av.
Du har god datavana och kunskaper i Office paketet. Kunskap och arbetserfarenhet inom systemet Service Now, SAP är meriterade. Vi värderar dina personliga egenskaper högt.
För att lyckas i rollen som säljkoordinator är du en god och van administratör som är ordningsam, strukturerad samt kan arbeta självständigt och samtidigt inspireras av att arbeta i team. Rollen kräver att du har en god kommunikations- och anpassningsförmåga gentemot olika individer och kulturer. Du är lyhörd med stor ansvarskänsla och duktig på att förmedla information i en internationell organisation, såväl muntligt som skriftligt. Att behärska engelska flytande är därmed ett krav. Talar och skriver du obehindrat på fler språk är det meriterande.
Vårt erbjudande
På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa.
Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det:
Vinstdelning
Flexibla villkor för arbetstidsförkortning
Friskvårdsbidrag
I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på
Medflyttarservice - Rekryteringslots Dalarna
Rekryteringsprocessen
1. Ansök
2. Intervju
3. Referenstagning
4. Hälsoundersökning
5. Signera
Rekrytering sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen.
Har du frågor angående tjänsten?
Kontakta Malin Hansson, Chef Customer & Delivery Support via mail - Malin.hansson@ssab.com
Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0243-700 00.
Några ord från din blivande chef
"Hej! Jag som blir din närmaste chef heter Malin Hansson och är chef för Customer & Delivery Support.
Jag söker en säljkoordinator till min grupp som idag består av 10 personer uppdelade med olika ansvars områden.
Du kommer att vara en del av ett team med engagerade och kompetenta kollegor och få ett stort kontaktnät inom SSAB.
Välkommen med din ansökan. "