OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Supply Chain Coordinator inom Customer CARE ansvarar du för orderbokning av SSABs produkter. Detta viktiga uppdrag innebär operativt arbete och support, både internt och externt, för att stötta SSABs affär ut till slutkunden. Placeringsort Oxelösund.
Du kommer huvudsakligen att arbeta som ordermottagare vilket betyder att hantera kundorder och registrera dem i vårt CRM system. Customer CARE har ansvar för orderbokning, säljkontakt, reklamationsregistrering och information till hela SSABs säljorganisation. Du blir del av ett team med ett strukturerat arbetssätt med hög service nivå mot kunder i hela världen.
I det dagliga arbetet ingår kontakter mot andra delar av verksamheten, så som kvalitet, planering, ekonomi och logistik men fokus ligger på samarbetet mot våra Globala säljorganisationer. För att lyckas i detta uppdrag behöver du ha en bred kompetens avseende kommunikation som du anpassar mot både individer och olika kulturer.
Dina kvalifikationer
Personliga egenskaper som vi värdesätter hos dig som sökande är ordningssinne och engagemang i kombination med ett driv och viljan att ta ett eget ansvar. Du har förmågan att alltid sätta kunden i fokus med god service.
Tjänsten ställer krav på noggrannhet och vi tror att du som söker är en effektiv administratör med erfarenhet från liknande uppgifter.
Arbetet sker tidvis med högt tempo och du kommer att behöva hantera flera olika ärenden parallellt och ha förmåga att prioritera. Du trivs med att kunna arbeta självständigt och hantera plötsligt uppkomna situationer men förstår också vikten av att samarbete med dina kollegor för att hitta den bästa lösningen. Som medarbetare inom Customer CARE förväntas du vara med och bidra till verksamhetens utveckling och förbättrade arbetssätt. Vi arbetar kontinuerligt med att effektivisera genom att digitalisera våra processer och arbeta bort repetitiva moment för att skapa större värde.
Datavana och kunskaper i Office paketet är ett grundkrav, medan utbildning i de interna system vi använder ges på plats. För att fungera i rollen är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på engelska och på svenska.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig möjligheten att arbeta i ett professionellt och härligt team med god gemenskap. I vårt multikulturella arbete har vi alltid kunden i vårt fokus.
Sista ansökningsdag
19 december 2021
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna
Elina Elb-Frank, Chef enhet Customer Care , tfn +46 70 695 2437
Kristina Jonsson, HR Partner, tfn +46 70 020 7129
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-25 40 00.
Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.