OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom SSABs Division Special Steels säljer vi en betydande andel av volymen plåt från Oxelösund. Det ställer krav på effektiva och stabila processer samt ständig utveckling av våra system. Vi behöver kontinuerligt förändra arbetssätt och system för att vara en konkurrenskraftig leverantör av plåt till våra kunder. För att genomföra projekten behöver vi stärka upp teamet med en System resurs som även kan Projektleda. Placeringsort Oxelösund.
Som System support kommer du organisatoriskt tillhöra System & Digital Services inom Supply Chain. Du kommer arbeta med system support för alla de användare inom organisationen division Special Steels som använder de system vi ansvarar för.
Du är en del av ett team som ger systemsupport på Order- och Lager/transportsystem där ni delar på ansvaret för att ge support till användare.
Du tilldelas ett eget systemområde inom ovan angivna system där du ansvarar för förvaltning och utveckling av ärenden som inkommer och som prioriteras av dig och teamet.
Du arbetar också i projekt som endera projektledare eller projektdeltagare. Projektet startas upp och efter att utveckling och införande är genomfört avslutas projektet med överlämning till förvaltning i verksamheten.
I ett normalläge kan visst resande förekomma.
Dina kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du;
- Har en akademisk examen och några års arbetslivserfarenhet i anknytning till alla eller någon av områdena: Supply Chain/Logistik/IT/Projektledning.
- Har projektledningserfarenhet och/eller erfarenhet att arbeta i projekt.
- Har god förståelse för administrativa processer som tex order, lager, transport eller fakturering.
- Trivs i en central roll där du själv har en god problemlösningsförmåga och är van att arbeta med andra specialister i organisationen till din hjälp.
- Har förmågan att sätta upp delmål och ta problemen vidare trots utmaningar med att lösa alla delar på en gång.
- Du har förmågan att hantera varierande arbetsbelastning utifrån situation då det krävs prioritering av inkommande arbetsuppgifter till att planera arbetet själv.
- Du har god struktur samt är duktig på att förmedla information i en internationell organisation, såväl muntligt som skriftligt.
Vi erbjuder
En möjlighet att utveckla dig själv och bredda din erfarenhet samt att bidra till att Supply Chains processer utvecklas och förbättras inom SSAB.
Sista ansökningsdag
28 februari 2021
Vid frågor om tjänsten kontakta gärna
Joakim Norén,Chef System & Digital Services, tfn +46 70 020 7012
Kristina Jonsson, HR Partner, tfn +46 70 020 7129
Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på 0155-25 40 00.
Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.
SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag. SSAB erbjuder mervärdesprodukter och tjänster som har utvecklats i nära samarbete med företagets kunder för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. Idag har SSAB produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm och sekundärnoterat på NASDAQ OMX i Helsingfors. http://www.ssab.com/.