SSP Nordic, Kategori- & Inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

SSP driver butiker och restauranger i över 30 länder. Efter mer än 60 år har vi idag 30.000 anställda som servar 1 000 000 kunder varje dag. Du hittar oss på platser där människor är på resande fot såsom järnvägsstationer och flygplatser. Vi driver vi våra egna varumärken och franschise tilll exempel O’Learys, Starbucks, Burger King, Uppper Crust och Wh Smith. www.foodtravelexperts.com (http://www.foodtravelexperts.com/) SSP söker en ny kollega till det Nordiska kategoriteamet! I rollen som Category Coordinator Convenience kommer du framför allt att arbeta med våra Convenience-butiker på flera flygplatser runtom i hela Norden, men utgå från huvudkontoret på Arlanda Airport, Stockholm. Som Category Coordinator rapporterar du till vår Category Manager.

Hos oss på SSP får du i en spännande arbetsmiljö med stort ansvar chansen att visa positiva resultat och höga ambitioner, vilket gör dina karriärmöjligheter på SSP oändliga!

Övergripande roll:

Som Category Coordinator kommer du stötta upp kategoriteamet genom att driva försäljning och lönsamhet i affärsområdet Retail.

Huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att sköta administrationen kring sortiment, kampanjer och benchmark. Tillsammans i teamet utvecklar vi och driver den kommersiella affärsplanen och identifierar ständigt nya möjligheter till försäljning och lönsamhet.

Flygplatsen är en spännande plats att vara verksam på, och Retail ger dig möjlighet att arbeta med många kända varumärken inom en mängd olika kategorier, vilket kan innefatta alltifrån dryck, mat och tidningar till elektronik och leksaker.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Underhålla artikeldata och sortimentsfiler samt uppdatera pris och produkt till kassasystem
- Jobba nära våra Inköpsavdelningar och Trade Marketing för att leverera våra aktivitets- och kampanjplaner
- Bevaka priser och kampanjer på marknaden och hos konkurrenter
- Supportera utrullning och uppföljning av initiativ och projekt i den kommersiella affärsplanen
- Förbereda underlag för marknadsmaterial och information till drift


Profil/kvalifikationer:

Vi vill hitta dig som har 1-3 års erfarenhet av liknande roller, där du har utvecklat ett strukturerat arbetssätt och gott öga för detaljer. God vana i Microsoft Excel-kunskap är ett krav, och erfarenhet av PowerPoint är meriterande. Du är vidare trygg i att kommunicera på Engelska både i tal och skrift, där det är en fördel om du dessutom kan hantera något annat nordiskt språk.

Låter detta som rätt utmaning för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan direkt då rekrytering sker löpande.

Du blir anställd av Scandinavian Service Partner AB som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport

Kontaktpersoner på detta företaget

Jerry Stribrant
0761-27 20 22
Victoria Blomquist
0733- 44 54 51
Anna Wolthon
08-448 07 00
Tina Hamberg

Melodi Haghiri

Lisa Schuman

Jerry Stribrant

Johan Ekström

Alexandra Drakengård

Marion Wågby

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Storesupport
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2022
  • Ansök senast: 1 september 2022

Besöksadress

Vretenvägen 2, Stockholm
None

Postadress

Vretenvägen 2
Stockholm, 17154

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024