S:t Erik Kommunikation söker flexibel sälj- leveranskoordinator

Arbetsbeskrivning

Du kliver in på det centralt belägna kontoret och hälsar på dina kollegor - ett engagerat gäng som arbetar i ett högt tempo och där en vänlig stämning råder. S:t Erik Kommunikation är ett företag som på uppdrag av Stockholms stad arbetar med att upphandla, administrera och utveckla stadens interna kommunikationsnät. Då staden konstant växer ökar behovet av kapacitet i samma takt, något som gör att företaget målmedvetet arbetar för att möta den ökande efterfrågan på att Stockholm ska vara en smart och uppkopplad stad.

Rollen leveranskoordinator är omväxlande då du hanterar ärenden som rör både säljkoordinering och leveranskoordinering. Kundkontakt är en viktig del av din arbetsdag och sker via mail eller telefon och kan bestå av att skapa tekniska lösningar för respektive beställning utifrån varje enskild kunds önskemål och behov. Att hantera offertförfrågningar till och från underleverantörer, offerthantering mot kund samt hantering av orderbekräftelser hör också det till dina arbetsuppgifter samt att hantera ingående och utgående fakturor. Rollen innehåller också att beställa, koordinera och bevaka leveranser samt att besvara frågor från kund och leverantör om leveranser, något som sker via telefon och mail. Som leveranskoordinator är dina arbetsdagar fartfyllda och omväxlande med många kontakter både inom bolaget samt mot leverantörer, kunder och partners. På S:t Erik Kommunikation läggs stor vikt vid hög servicenivå och självklart bemöter du alltid alla dina kontakter med hög servicemedvetenhet. Det här är en roll att växa in i och du kommer att få gott om tid på dig att lära känna företaget, produkter och kollegor och över tid blir dina arbetsuppgifter fler och mer avancerade.

Vi tror att du som söker tjänsten som leveranskoordinator är en pålitlig och stabil person som med lätthet sätter dig in i företaget och dess kunder. Du har en positiv inställning till det du tar dig an och med en stor nyfikenhet lär du dig gärna mer om arbetsprocesser, system och förbättringsåtgärder. Ett intresse för teknik och erfarenhet av arbete i CRM är kunskaper som kommer att vara ett plus för dig men är även något du kan lära dig på vägen. Du drivs av att ge bästa tänkbara service och arbetar lösningsorienterat för att hjälpa kunder på bästa möjliga sätt. Trivs du dessutom med att hantera parallella
arbetsuppgifter och projekt samt att arbeta i olika gruppsammansättningar tycker vi att du ska skicka in en ansökan direkt!

Kravprofil

• Eftergymnasial utbildning
• Tekniskt intresse
• Minst 3 års erfarenheter av administration, service och kundkontakt
• God systemvana
• Goda kunskaper i Excel
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande

• Erfarenhet av CRM-, ärendehanterings- och ekonomisystem

Omfattning och tillträde

Heltid, tillsvidare. Tillträde omgående.

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.


Vi på Perido hjälper företaget S:t Erik Kommunikation att hitta en ny medarbetare. Företaget behöver förstärkning i form av en leveranskoordinator som trivs med mycket kundkontakt. På S:t Erik Kommunikation får du möjlighet att bidra till samhällsnyttan och Stockholms utveckling genom ett långsiktigt och utvecklande uppdrag. Läs vidare för att ta reda på hur en arbetsdag som leveranskoordinator ser ut!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 16262LF i ämnesraden.

Kontakt
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 15 december 2017

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Vågadministratör

26 november 2024

13 september 2024