OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i ett företag som både vill och kan göra skillnad? St1 jobbar hårt med sin vision mot en fossilfri framtid och söker nu en analytisk digital marknadskoordinator till marknadsavdelningen som ska bidra med digitala insikter till att bygga St1s- och Shells varumärken i Sverige och bidra till företagets affärsmål.
Som del av den effektiva marknadsavdelningen på fyra personer kommer du att blir delaktig i St1s och Shells spännande varumärkesresa och utveckling, gällande marknadskommunikationens digitala delar. Tjänsten är en konsultanställning med tillträde omgående som stäcker sig ett år framåt med stor chans för överrekrytering. Placering för tjänsten är i Sundbyberg.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
St1 ska implementera en ny modern nordisk webbplattform där du ansvarar och kordinerar för den svenska delen av projektet. Målet är att sjösätta en ny modern hemsida med förbättrad kundnytta, användarvänlighet och ökad konverteringsgrad. När det är gjort ska sidan hållas uppdaterad och intressant med relevant innehåll och det ligger även under ditt ansvar som digital marknadskoordinator.
Du kommer att leda den digitala utvecklingen från ett marknadsperspektiv och ansvara för hemsidor och marknadsföring i digitala kanaler. I detta arbete kommer du att ha kontakt med interna avdelningar och olika externa partner så som reklam- och mediebyråer. Tjänsten rapporterar till St1s marknadschef.
Den andra delen är att vara delaktig med digitala specialistkunskaper vid planering, genomförande, uppföljning och analys av digitala kampanjer online och mobilt tillsammans med ansvariga för St1- och Shellkampanjer.
Målsättningen är att genomföra aktiviteter baserat på kundinsikter som leder till att den digitala marknadsföringen ökar trafik och försäljning samt även kännedom och preferens för St1s varumärken. Du ansvarar också för den digitala marknadsföringen i sociala medier. Därutöver kommer du att bli involverad i flera nya digital projekt.
Din profil
För att lyckas i rollen som digital marknadskoordinator är du en positiv och flexibel person med driv att förbättra för kunden och leverera resultat. Du har också en förmåga till nytänkande och kreativitet. Som person är du resultatinriktad och har dokumenterat erfarenhet från digital marknadsföring och försäljning. Din analytiska förmåga är stor och behövs för att sammanfatta data till analyser och slutsatser, både för optimering av aktiviteter och för presentation till delar av organisationen.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av SEO, Google AdWords, Analytics och Microsoft Excel och behärskar det på hög nivå. Även kunskaper i PhotoShop och InDesign är meriterande. Du är även nyfiken på eller har erfarenhet av marketing automation.
Din sociala förmåga spelar stor roll då du arbetar nära med dina kollegor på marknadsavdelningen. Därför är det även en förutsättning att du är en team-spelare men som också klarar av att ta egna initiativ, fatta beslut och arbeta självständigt.
Vi ser gärna att du som marknadskoordinator har en relevant högskoleutbildning inom området och gärna med en fördjupad utbildning inom digital marknadsföring och att du arbetat ett par år med liknande arbetsuppgifter på en marknadsavdelning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där driv, engagemang och analytisk förmåga väger tungt.
Ansökan och kontakt
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila konsultchef Arvid Jakobsson, .
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson