OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete med arbetsuppgifter som både stabsekreterare och medicinsk sekreterare på verksamhetsområde (VO) Kvinnosjukvård och förlossning. Vårt VO är det största på Södersjukhuset och har 650 medarbetare.
Som stabsekreterare för obstetriken är du assistent och kontaktperson till vårdchef, sektionschef samt verksamhetsutvecklare. Du bistår staben i uppdragen med att planera, leda, genomföra och följa upp olika aktiviteter och projekt.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Administrativ support till staben för obstetriken, samt kontinuerligt bistå verksamheten i det dagliga arbetet inom en rad områden och projektledning
Dokumenthantering i Edit
Planera och koordinerar mötesbokningar, kalendrar och agendor, ta fram material och olika former av mötesunderlag och presentationer
Skriva protokoll och mötesanteckningar
Webbredaktör för intranätet
Utbildningsadministratör
Tjänstenär delad där du 50 % arbetar som stabsekreterare och 50 % som medicinsk sekreterare med sedvanliga sekreteraruppgifter exempelvis journalskrivning i journalsystemet Take Care, DRG-registreringar, remisshantering med mera.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en mycket god kommunikativ förmåga och samarbetsförmåga. Du är van att ta eget ansvar över ditt arbete och uppskattar att hantera många uppgifter samtidigt. Du är noggrann, organiserar och prioriterar dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt samt är nyfiken på att förstå och lära dig nya saker.
Du kommer arbeta i en flexibel verksamhet där du tar egna initiativ och ser helheten. Du är intresserad av att delta i kvalitets- och utvecklingsarbeteoch tycker att det är spännande att få vara med att påverka framtidens hälso- och sjukvård inom kvinnosjukvård och förlossning.
Du delar Södersjukhusets värdegrund: För patienten - med patienten.
Kvalifikationer
Vi förutsätter att du är utbildad medicinsk sekreterare. Du behärskar svenska språket väl och har god kunskap i medicinsk terminologi samt goda kunskaper i Microsoft Office-paketet samt andra IT-system. Extra meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i dokumenthanteringsprogrammet Edit.
Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsmiljö där du som medarbetare kan trivas och utvecklas. Vi har förmåner som flextid, möjlighet till att arbeta på distans, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt kostnadsfritt gym.
Anställningsform
Vikariat, heltid, dagtid mån-fre, till och med 2021-12-31 med god chans till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Winemar
Annelie Moquist
08-616 44 04
Maria Anckers
072–5993622
Margareta Hansell
Christina Otterstam
Vårdenhetschef Margareta Boström
08-616 2270
Birgitta Milton
072-5993845
Annelie Moquist
Azra Vrazalica
08-616 37 75
Karin Molander