OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Östergötland ansvarar för länets hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och regionala utvecklingsfrågor. Resurscentrum utgör strategiskt och operativt ledningsstöd och kvalificerat kompetensstöd inom Region Östergötland. Resurscentrum arbetar på uppdrag av regionens ledningsstab och regioninterna centrum och enheter. Resurscentrum har 300 medarbetare som jobbar med allt från regional biblioteksutveckling till controlling, HR-rådgivning och arkivverksamhet. Vi sitter i ljusa lokaler i centrala Linköping med närhet till Linköpings Resecentrum.
Arbetsbeskrivning
Som stabssekreterare vid Resurscentrum ansvarar du för att ge kvalificerat administrativt stöd och service till Resurscentrums chefer och medarbetare. En betydande del av tjänsten består av ekonomisk uppföljning och debitering för Resurscentrums interna försäljning, vilket kräver nära samarbete med Resurscentrums chefer.
Utöver detta hanterar du även ledningsgruppens löpande ekonomiadministration samt planerar för och bokar konferenser och resor. Du sköter administration och service kring möten och för minnesanteckningar vid samverkansgrupp. Tjänsten innebär också redigering av dokument, utskick samt övriga administrativa uppgifter kopplade till Resurscentrums arbete. Du är även ett stöd när det kommer till schemaläggning.
Du ingår i gruppen stabsadministration tillsammans med koordinator, webbredaktör och controller. Vid behov omfördelas arbetsuppgifter inom gruppen, tillfälligt eller mer permanent. Du arbetar på uppdrag av produktionsenhetschef (sekreteraruppgifter) och ekonomichef (ekonomiadministration) där ekonomichef har personalansvar. Tjänsten kommer att formas beroende på din kompetens/erfarenhet. En del av din tid kan användas till exempelvis projektledning, ekonomi-/HR-administration eller liknande uppdrag.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen och är erfaren administratör med minst fem års arbetslivserfarenhet. Påbyggnadsutbildning som chefssekreterare och/eller tidigare ha arbetat som sekreterare är meriterande. Tjänsten kräver att du har goda kunskaper i Officepaketet samt kan hantera ekonomi- och personalsystem. Region Östergötland använder Agresso och Heroma och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av dessa system.
Personliga egenskaper
I denna roll ställs krav på en hög servicenivå, gott eget omdöme, mycket god social kompetens och personlig mognad. Du har god samarbetsförmåga, är handlingskraftig, lyhörd och stresstålig och har en dokumenterat god organisatorisk förmåga. Arbetet kräver att du har hög integritet. Du har en god analytisk förmåga och det är meriterande om du tidigare jobbat med ekonomisk uppföljning.
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst med tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Produktionsenhetschef Magnus Sjöberg, 010-10 305 43.
Ekonomichef Henrik Karpe, 010-10 304 38.
Facklig företrädare för Vision är Lotta Dahl, 0702-68 45 52.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 7 augusti 2016. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera, kontakta Region Östergötlands IT-akut: 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48