Städchef

Arbetsbeskrivning

Vi gör en resa från en industrikommun till en attraktiv Söderåskommun med fokus på boende, miljö och näringsliv. Ett arbete med att utveckla Bjuvs centralort pågår och befolkningstillväxten ökar stadigt.

Vi är drygt 1 000 medarbetare i Bjuvs kommun och arbetar utifrån en gemensam värdegrund. Vår senaste medarbetarundersökning visar att våra medarbetare är mer nöjda än genomsnittet för alla kommunanställda i Sverige!

Bjuvs kommun är centralt belägen i nordvästra Skåne. Vi har goda kommunikationer med tåg och bussar och närhet till E4 och E6.

Hos oss får du vara med och påverka!

Städenheten är placerad på driftavdelningen som ligger under kommunstyrelsens förvaltning. Här ingår du i driftavdelningens ledningsgrupp tillsammans med chefen för driftenheten, fastighetschef och gata/parkchefen. Du har också ett nära samarbete med kommunens kostchef.



ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten omfattar strategiska, operativa och administrativa arbetsuppgifter. Du är chef över ca 40 entusiastiska och kompetenta lokalvårdare med direkt arbetsledning samt har verksamhet- och budgetansvar.

Du arbetar självständigt med att samordna kommunens lokalvård. Arbetet präglas av kvalitet och att utnyttja våra resurser så effektivt som möjligt. Städenheten är en beställare/utförarorganisation och arbetar på uppdrag av kommunens verksamheter. I dina arbetsuppgifter ingår schemahantering, inventera nya objekt, beställa städmaterial, ansvarar för kompetensutveckling av personal samt leda arbetsplattsträffar. Du har nära kontakt med dina medarbetare och är mycket ute i verksamheten. I tjänsten ingår arbetsmiljöfrågor och rehabiliteringsansvar för personalen. En viktig del i uppdraget är att ha en känsla för städning samt att du arbetar för en ”vi- känsla” i verksamheten. Du har mycket kontakt med chefer i kommunen, där du har en serviceinriktad roll.

Vi arbetar i personalsystemet Personec P, Winlas samt ekonomisystemet Economa. Du kommer också använda dig av städprogrammet: Städet.


KVALIFIKATIONER
Vi förväntar oss att du har:
Universitetsutbildning, gymnasieutbildning eller annan likvärdig kompetens samt erfarenhet av arbete med städning. Sakkunskap inom området är ett krav. Du ska ha erfarenhet av ledningsansvar inom en personalintensiv verksamhet.Du behöver körkort i tjänsten.

Personliga egenskaper:
-Du ska tycka om att arbeta med människor och ser individen
-Är öppen för nya idéer och tar tillvara möjligheter, så att de gagnar utvecklingen
-Är drivande och åstadkommer resultat
-Du är närvarande och lyhörd
-Har ett trevligt bemötande, hög servicekänsla och förmåga att skapa ett positivt arbetsklimat
-Du är tydlig och konsekvent

Du är van att jobba med olika datasystem och behärskar svenska i både tal och skrift. Stor vikt fästs vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gulistan Batak

Pauline Pertoft
0424585010
Maria Carrick
042-458 50 54
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
042-458 50 00
Christer Nilsson
042-452 50
Conny Bring
042-25 30 59
Inga Bakken
042-458 58 72
Anders Kronfelt
042-458 50 33
Britt- Marie Lindqvist
042 458 51 14
Staffan Persson
042-458 58 27

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bjuvs kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 29 augusti 2013

Besöksadress

26725 BJUV
None

Postadress

Box 501
BJUV, 26725

Liknande jobb


19 december 2024

Gruppchef till lokalt städföretag

18 december 2024

13 december 2024

Enhetschef städ

Enhetschef städ

13 december 2024